Tata Motors ar putea lansa automobilul Nano propulsat cu aer
Data publicarii: 10-07-2008 | AutoConstructorul indian de automobile, Tata Motors, a lansat in ianuarie cea mai ieftina masina din lume. Ei bine, s-ar putea ca Nano sa nu mai coste 2.500 de dolari deoarece producatorul mini-autoturismului are de gand sa le ofere clientilor o alta versiune care este propulsata cu... aer, anunta Motor Authority.
In plus fata de motorul actual, de 33 cai putere, care foloseste benzina, Tata ar putea monta un propulsor care utilizeaza aerul comprimat, construit de MDI Enterprises. Motorul emite doar o treime din cantitatea de dioxid de carbon a celor obisnuite cu aceeasi marime, potrivit Motor Authority.
Aerul rece este comprimat in rezervoare la de 300 de ori presiunea atmosferica, apoi este incalzit si introdus in cilindrii motorului cu pistoane. Astfel, din punct de vedere tehnic, masina nu va polua, datorita faptului ca nu are loc niciun fel de combustie, conform Auto Motive.
Cu toate acestea, energia folosita la comprimarea aerului este o sursa de poluare deoarece centralele care realizeaza aceasta operatiune folosesc petrolul sau carbunele.
Tata Motors nu a facut niciun fel de declaratii oficiale in privinta constructiei acestei versiuni a Nano, insa informatia a iesit la iveala in urma unui contract semnat de compania indiana cu MDI, pentru o licenta de folosire a tehnologiei motorului cu aer comprimat.
Automobilul Tata Nano dotat cu motorul care foloseste aerul comprimat va avea o autonomie de 200 de kilometri si va consuma electricitate in valoare de numai 3 dolari.
Autoturismul Nano lansat la inceputul acestui an este construit din materiale plastice lipite cu adezivi, are patru locuri, un motor in doi timpi, de 660 centimetri cubi care dezvolta 33 cai putere.
Vehiculul este destinat milioanelor de indieni care nu-si permit decat o motoreta sau un scuter, sau cetatenilor la fel de nevoiasi din alte tari ale lumii a treia. Indienii comercializeaza autoturismul in tarile din America Centrala si Africa de Sud. Europa nu se numara printre continentele catre care vor fi exportate autoturismele insa este posibil ca acest lucru sa se schimbe daca va fi lansata varianta cu aer comprimat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman