Bancile noi isi fac loc in piata
Data publicarii: 10-07-2008 | Finante-BanciCreditele specializate, consultanta de business si campaniile de relatii publice sunt principalele tactici ale bancilor care au intrat pe piata in ultimii doi ani, noteaza Adevarul.
Pentru a-si face loc pe piata, cea mai mare parte a institutiilor de credit intrate in sistemul bancar in ultimii doi ani adopta o strategie de nisa. Este si cazul portughezilor de la Finicredito, institutie de credit care se axeaza pe acordarea de imprumuturi specializate.
Astfel, in oferta bancii pot fi gasite produse de leasing si credite pentru achizitia de automobile, motociclete, ATV-uri sau ambarcatiuni. Alte institutii de credit care si-au inceput activitatea pe piata romaneasca in ultimii doi ani sunt Fortis Bank, La Caixa, Millennium Bank si Bank of Cyprus.
Orientarea spre segmentul corporate
O abordare diferita este cea a belgienilor de la Fortis, axati pe segmentul corporate. Practic, Fortis ofera companiilor serviciile sale prin intermediul unui relationship manager, care este o persoana de contact ce se ocupa de solicitarile financiare ale clientilor.
Serviciile oferite sunt specializate si vizeaza gestionarea creantelor, controlul riscului de piata, garantarea si finantarea activitatilor de import/export, optimizarea platilor etc. O noua prezenta pe piata romaneasca este cea a spaniolilor de la La Caixa, lideri in activitatea de retail banking din Spania.
Campanii puternice de promovare
Inca de la intrarea pe piata, obiectivul institutiei de credit a fost de a sprijini clientii spanioli din tara noastra, precum si clientii romani din Spania. In prezent, oficialii bancii sunt in discutii pentru preluarea Libra Bank, banca specializata pe segmentul profesiilor liberale. Pana in momentul de fata, nu s-a stabilit modalitatea de colaborare dintre cele doua entitati.
Trebuie mentionat faptul ca, inca de la inceput, spaniolii s-au aratat interesati de activitatea de retail banking din tara noastra, afirmandu-si interesul pentru a prelua o institutie de credit.
Dintre institutiile de credit care au intrat pe piata romaneasca in ultimul an si jumatate, singurele banci generaliste sunt Millennium Bank si Bank of Cyprus. Dupa ratarea ofertei de privatizare a BCR, portughezii au optat pentru o strategie inedita. Aceasta s-a materializat intr-o campanie puternica de relatii publice, care le-a permis sa devina in scurt timp vizibili pe piata.
Astfel, dupa ce au impodobit la Bucuresti cel mai inalt brad de Craciun din Europa, portughezii au demarat la inceputul acestui an un parteneriat cu clubul de fotbal Rapid. In plus, institutia de credit a dezvoltat oferte promotionale pentru creditele si depozitele din oferta.
Cota de piata cumulata de numai 0,18%
Totusi, puterea ultimilor intrati pe piata "paleste" in fata institutiilor de credit mari care concentreaza o proportie covarsitoare a activitatii bancare din Romania. La finalul lui 2007, bancile "new-entry" (Bank of Cyprus, La Caixa, Finicredito si Millennium Bank) detineau, impreuna, active in valoare de 467,9 milioane de lei, reprezentand 0,18% din activele totale ale sistemului bancar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman