Romanii se uita la televizor, dar cred in Internet
Data publicarii: 09-07-2008 | MediaPeste 90 la suta dintre romani se uita la televizor cel putin o ora pe zi, televiziunea fiind astfel cel mai accesat mijloc de informare, conform unui studiu realizat de Agentia de Monitorizare a Presei, in colaborare cu institutul de cercetare IMAS.
Printre motivatiile romanilor care "devoreaza" zilnic televizorul se afla dorinta de informare, relaxare sau pur si simplu plictiseala, potrivit unuia dintre coordonatorii proiectului, Nicoleta Fotiade. In schimb, doar 24,3 la suta dintre participantii la studiu au afirmat ca asculta radioul aproximativ trei ore pe zi, iar 25,8 la suta dintre subiecti au raspuns ca citesc ziare sau reviste aproape in fiecare zi. In ceea ce-i priveste pe telespectatori, acestia sunt deranjati de reclame, de programele care contin violenta sau agresiuni, precum si de dezbaterile politice. In schimb prefera, in proportie de 83,5 la suta, emisiunile de stiri. De asemenea, 70 la suta dintre respondentii care urmaresc programele de stiri se uita la mai multe canale de televiziune. In schimb, ascultatorii de radio si cititorii de presa scrisa sunt ceva mai exclusivisti si acceseaza doar un singur canal de informare.
Ne uitam la televizor, dar credem in Internet
In ceea ce priveste increderea in mass-media, tinerii acorda cea mai mare credibilitate Internetului. La polul opus se situeaza presa scrisa, unde doar 5,7 la suta au acordat foarte multa incredere ziarelor. Cei mai multi dintre participantii la studiu considera ca mass-media ar putea inflenta opiniile si comportamentele indivizilor, in special prin continuturile violente prezentate in programele de stiri si in filme.
Televizorul poate "distruge" creierul
Pe baza studiilor efectuate de-a lungul zecilor de ani, neuropsihologii au demonstrat ca televizorul afecteaza cortexul prefrontal, adica partea creierului uman unde sunt mediate procesele mentale superioare, functiile executive, practic ceea ce ne diferentiaza de animale. Mai mult, emisfera stanga - care se ocupa cu organizarea si analiza datelor primite - este inhibata. In acest fel, initiativa, creativitatea, curiozitatea, discernamantul si judecata sunt alterate semnificativ. Afectarea cortexului prefrontal se manifesta in activitatea cotidiana prin neglijenta si delasare, aspontaneitate si stereotipuri verbale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului