Internautii romani cauta stiri si muzica
Data publicarii: 08-07-2008 | MediaCei mai multi utilizatori de internet din Romania cauta online informatii legate de muzica si stiri, mai putin interesati fiind de domenii precum electrocasnice si familie, ingrijirea copiilor, arata primul val de date de audienta SATI, corespunzator perioadei octombrie 2007-februarie 2008.
Aproape doua treimi (61%) dintre internautii din Romania sunt interesati de informatiile din domeniul muzical si circa 58% - de stiri. In topul preferintelor vizitatorilor de internet se mai numara domeniile educatie/dezvoltare personala (44,8%), cultura/filme/cinema (42,7%) si medicina/sanatate (39,4%). Studiul SATI arata ca barbatii sunt mai interesati de sport, auto, computere/IT si fotografie/video, in timp ce femeile se orienteaza mai mult catre educatie/dezvoltare personala, medicina/sanatate, frumusete/cosmetice si moda/vestimentatie. Spre deosebire de restul vizitatorilor, persoanele cu educatie superioara si venituri peste medie au afinitate sporita pentru vacante/calatorii, politica, bani si investitii, piata imobiliara.
Aproape trei sferturi (72%) dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc internetul, cel mai des, pentru e-mail, precum si pentru motoarele de cautare (65%), instant messaging (61%), stiri (52%) si pentru citirea presei online (48%). Doar 6% utilizeaza internetul pentru operatiuni bancare sau pentru a cumpara diverse produse sau servicii. Internautii de sex masculin si cei de sex feminin utilizeaza web-ul, in general, cu aceleasi scopuri, femeile orientandu-se mai mult catre e-mail si servicii de mesaje, in timp ce barbatii cauta online mai mult filme decat femeile.
In schimb, persoanele cu educatie superioara si venit peste medie au afinitate mai mare pentru newslettere, informatiile imobiliare si operatiunile bancare online. Datele SATI, coroborate cu cele din SNA Focus, arata ca publicul de internet se diferentiaza de populatia urbana, mai ales la nivel de varsta, educatie si venituri.
Astfel, aproape doua treimi (65%) dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani, fata de 44%, cat sunt, in general, in randul populatiei urbane.
Profilul internautului roman
- 65% dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani
- 32% reprezinta absolventii de studii superioare si 38% - cei de liceu
- 290 de euro este venitul lunar personal al utilizatorilor de internet
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii