Cele mai ieftine carduri co-branded
Data publicarii: 05-07-2008 | Finante-BanciCea mai mica DAE o regasim in cazul cardului Bancii Transilvania in alianta cu Centrofarm (20,1%) iar cea mai scumpa la Bancpost (Tarom-American Express Classic - 33,5%), noteaza Romania Libera. BCR a incheiat 6 astfel de parteneriate, dar bonusuri la comercianti gasim doar in cazul Bancpost, Raiffeisen Bank (parteneriat cu Vodafone) si Banca Transilvania.
Filosofia unui astfel de produs este urmatoarea: acumulezi puncte de fidelitate sau bonsuri care isi dau ocazia sa achizitionezi produsele partenerului bancii la un pret mai avantajos decat in reteaua sa de magazine. Astfel, in cazul cardului lansat de Banca Transilvania impreuna cu Centrofarm, se ofera o reducere de 10% la produsele cosmetice si de 3% la medicamentele cumparate din magazinele Centrofarm.
In cazul parteneriatului dintre Raiffeisen Bank si Vodafone, pentru utilizarea cardului de credit la platile la comercianti se acorda puncte de loialitate care pot fi folosite pentru a cumpara produse Vodafone.
In cazul Bancpost, cardul de credit American Express Classic ofera ocazia de a acumula, pentru fiecare tranzactie, puncte ce pot fi utilizate pentru a cumpara bilete Tarom. In plus, clientii intra in programul de discounturi "Selects". BCR are 5 astfel de carduri: trei sub brand Mastercard, in parteneriat cu Altex, Praktiker, Zass Electrocenter si doua sub VISA, cu Depozitul de Calculatoare si Ultra Pro. Din pacate, noutatea aici o reprezinta doar "look"-ul, nu exista nimic in plus fata de un card de credit obisnuit.
Pentru a determina cel mai ieftin card co-branded am luat in calcul o limita de credit de 10.000 lei. La Banca Transilvania - Centrofarm gasim o DAE de 20,1% (dobanda de 18%), toate cardurile BCR au, indiferent de partener, DAE de 26,4% (dobanda de 22,9%), Raiffeisen urca cu dobanda anuala efectiva pana la 33,4% (dobanda de 28%) iar Bancpost mai face un pas: 33,5% (la o dobanda de 26,9%). Banca Transilvania bate, in acest mod, cele mai bune oferte de carduri de credit standard, care la aceeasi limita de suma au DAE de 20,3% (CEC Mastercard si ING Card Credit).
In toate cazurile prezentate, perioadele de gratie pentru cardurile co-branded sunt generoase: 50 de zile in varianta BCR, 55 la Banca Transilvania si Bancpost si 56 de zile la Raiffeisen Bank.
BCR nu impune o suma minima de rambursat lunar din limita de credit utilizata (daca va asumati costurile piperate cu sufletul impacat), la Bancpost trebuie sa restituiti minim 2% din suma cheltuita, la Raiffeisen 5% si iar la Banca Transilvania 10%.
In afara de Bancpost (40 lei), celelalte banci nu au taxe de emitere pentru cardurile co-branded. Taxa anuala de administrare este cuprinsa intre 10 lei (Banca Transilvania) si 70 lei (Bancpost).
Retragerea de numerar de la ATM-ul propriu se comisioneaza cu 1% la BCR si Raiffeisen Bank, 0,3% la Banca Transilvania si 2,5% la Bancpost.
Pentru ATM-ul altei banci, comisioanele urca la 1%, cu exceptia cardului Bancpost, unde vi se opreste 3,5% din suma eliberata.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman