Eticheta eco, ignorata de romani
Data publicarii: 03-07-2008 | LifestylePromovarea insuficienta a simbolului si lipsa unei "culturi" ecologice sunt principalele cauze pentru care ecoetichetarea nu prezinta interes la noi, noteaza Adevarul.
Eticheta ecologica europeana, "Floarea europeana", este un simbol grafic insotit de un text descriptiv care se aplica pe produsele "verzi". Acest sistem de etichetare ecologic a fost introdus in Romania in urma cu sase ani.
De atunci numai doua firme romanesti - una de textile si cealalta de saltele de pat - au obtinut dreptul de utilizare a etichetei ecologice.
Cauzele nepasarii sunt multiple
Motivele pentru care romanii nu s-au aratat interesati de aceasta eticheta sunt multiple. Unul dintre ele este caracterul voluntar al folosirii etichetei europene. Prin urmare, agentii economici nu sunt obligati sa aplice eticheta pe produsele lor.
Un alt motiv al lipsei de interes fata de "Floarea europeana" ar fi lipsa unei "culturi" ecologice a romanilor. Ministrul mediului, Attila Korodi, spune ca, deocamdata, consumatorul roman nu este obisnuit cu acest tip de produse, fapt pentru care firmele nu sunt motivate sa faca demersurile pentru obtinerea dreptului de utilizare a etichetei.
Totodata, reprezentantii agentiilor de turism declara ca multi dintre clienti nu iau in calcul criteriul ecologic atunci cand alege locul in care sa-si petreaca vacanta.
Criterii de obtinere
Sistemul de ecoetichetare promoveaza produsele care nu dauneaza in niciun fel mediului inconjurator. Exista si doua tipuri de servicii pentru care Ministerul Mediului poate acorda eticheta: serviciile de cazare turistica si cele de camping. Insa pentru a obtine dreptul de utilizare a "Florii europene", posesorul unei unitati de cazare turistica trebuie sa faca dovada ca ferestrele pensiunii sau ale hotelului sunt bine izolate pentru eficientizarea consumului de energie.
In plus, la unitatea respectiva, apa, la robinet, trebuie sa curga cu un debit scazut, iar deseurile sa fie colectate selectiv.
Mai mult decat atat, turistii cazati la un hotel care a primit eticheta ecologica trebuie sa fie serviti si cu produse locale sau ecologice.
Tipuri de produse
Eticheta ecologica europeana se acorda produselor care au un impact redus asupra mediului.
Produsele de curatat, aparatele electrocasnice, produsele pentru casa si gradina pot primi "Floarea europeana" daca respecta anumite standarde de calitate.
Produsele toxice sau cancerigene nu vor primi niciodata o astfel de eticheta.
Din acest sistem sunt excluse produsele alimentare, bauturile alcoolice si produsele farmaceutice.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des