Eticheta eco, ignorata de romani
Data publicarii: 03-07-2008 | LifestylePromovarea insuficienta a simbolului si lipsa unei "culturi" ecologice sunt principalele cauze pentru care ecoetichetarea nu prezinta interes la noi, noteaza Adevarul.
Eticheta ecologica europeana, "Floarea europeana", este un simbol grafic insotit de un text descriptiv care se aplica pe produsele "verzi". Acest sistem de etichetare ecologic a fost introdus in Romania in urma cu sase ani.
De atunci numai doua firme romanesti - una de textile si cealalta de saltele de pat - au obtinut dreptul de utilizare a etichetei ecologice.
Cauzele nepasarii sunt multiple
Motivele pentru care romanii nu s-au aratat interesati de aceasta eticheta sunt multiple. Unul dintre ele este caracterul voluntar al folosirii etichetei europene. Prin urmare, agentii economici nu sunt obligati sa aplice eticheta pe produsele lor.
Un alt motiv al lipsei de interes fata de "Floarea europeana" ar fi lipsa unei "culturi" ecologice a romanilor. Ministrul mediului, Attila Korodi, spune ca, deocamdata, consumatorul roman nu este obisnuit cu acest tip de produse, fapt pentru care firmele nu sunt motivate sa faca demersurile pentru obtinerea dreptului de utilizare a etichetei.
Totodata, reprezentantii agentiilor de turism declara ca multi dintre clienti nu iau in calcul criteriul ecologic atunci cand alege locul in care sa-si petreaca vacanta.
Criterii de obtinere
Sistemul de ecoetichetare promoveaza produsele care nu dauneaza in niciun fel mediului inconjurator. Exista si doua tipuri de servicii pentru care Ministerul Mediului poate acorda eticheta: serviciile de cazare turistica si cele de camping. Insa pentru a obtine dreptul de utilizare a "Florii europene", posesorul unei unitati de cazare turistica trebuie sa faca dovada ca ferestrele pensiunii sau ale hotelului sunt bine izolate pentru eficientizarea consumului de energie.
In plus, la unitatea respectiva, apa, la robinet, trebuie sa curga cu un debit scazut, iar deseurile sa fie colectate selectiv.
Mai mult decat atat, turistii cazati la un hotel care a primit eticheta ecologica trebuie sa fie serviti si cu produse locale sau ecologice.
Tipuri de produse
Eticheta ecologica europeana se acorda produselor care au un impact redus asupra mediului.
Produsele de curatat, aparatele electrocasnice, produsele pentru casa si gradina pot primi "Floarea europeana" daca respecta anumite standarde de calitate.
Produsele toxice sau cancerigene nu vor primi niciodata o astfel de eticheta.
Din acest sistem sunt excluse produsele alimentare, bauturile alcoolice si produsele farmaceutice.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii