Autostrada Transilvania, deschisa propagandistic in octombrie 2008
Data publicarii: 26-06-2008 | EconomieBechtel va deschide traficului 25 de kilometri din Autostrada Transilvania. Utilitatea acestora pentru 2008 este indoielnica, noteaza Cotidianul.
Pentru a intra sau iesi de pe cei 25 de kilometri, soferii vor fi obligati sa parcurga alte zeci de kilometri pe drumuri judetene desfundate, ca urmare a traficului greu de pe acesta, cauzate de camioanele companiei Bechtel. Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se contrazice insa cu cea a lui Bechtel privitor la lungimea portiunii de autostrada care va fi deschisa.
Pana la finele anului va fi deschis aproape intregul tronson 2B de autostrada, anume Turda-Gilau, aproape 50 de kilometri, a declarat saptamana trecuta pentru NewsIn Dorin Debucean, director general al CNADNR. Lungimea intregului tronson este de 54 de kilometri, iar acesta este cuprins intre Campia Turzii si Gilau.
Tronsonul deschis va reprezenta Centura de Sud a Clujului, a declarat Debucean.
Portiunea indicata de directorul general al CNADNR, ar fi intr-adevar o varianta confortabila pentru soferi. Aceasta ar permite ocolirea DN 1, foarte aglomerat intre Turda, Cluj si Gilau. Soferii ar urma sa intre pe tronsonul de autostrada din DN 1 la Turda, apoi sa iasa in acelasi drum national la Gilau.
Pentru aceasta ar trebui ca intregul tronson sa fie gata, inclusiv doua noduri rutiere proiectate la capetele acestuia. Potrivit declaratiilor facute insa de oficialii Bechtel pana la finele anului va fi definitivat doar o jumatate a tronsonul iar acesta nu va avea nici un nod rutier, ci doar niste bretele care vor face legatura cu doua drumuri judetene desfundate, ca urmare a traficului greu de camioane din zona.
"Anul acesta vor fi deschisi 25 de kilometri, adica portiunea Tureni-Valisoara, kilometrii 17-42 din autostrada. Prin proiect, nodurile rutiere sunt prevazute in localitatile Campia Turzii-Turda-Gilau (in afara portiunii deschise - n.red.)", a declarat ieri Bogdan Sgarcitu, purtator de cuvant al Bechtel.
Daca vor dori sa mearga pe autostrada spre Cluj, automobilistii vor trebui mai intai sa intre pe aceasta pe o portiune de cativa kilometri de drum judetean intre Tureni si autostrada, iar apoi sa iasa de pe aceasta la jumatate, in zona Ciurila, pentru a se indrepta pe DJ 107, pret de 10-15 kilometri spre Cluj. Portiunea parcursa pe autostrada va fi deci de 15 kilometri, cel putin atat trebuind parcursi pe drumuri judetene, cu cate o banda pe sens. O alta varianta pentru drumul spre Cluj ar fi traseul Valisoara-Luna, apoi sa se intoarca pe DN 1 la Cluj. Acesta este ca lungime aproape dublu fata de traseul clasic pe drumul national.
Consiliul Judetean Cluj a introdus restrictii de viteza si tonaj pe DJ 107L, DJ 107M si DJ 103V, deoarece acestea au fost degradate de catre camioanele Bechtel. In cazul in care soferii vor sa ocoleasca pe autostrada Clujul, vor fi obligati de asemenea sa-si continue drumul tot pe DJ 103V, de la Valisoara pana la intersectia acestuia cu DN 1 la Gilau. Ministrul Orban a declarat, la inceputul lunii iunie, la Cluj, ca anul acesta vor fi dati in folosinta primii 25 de kilometri din Autostrada Transilvania, pe tronsonul Campia Turzii - Gilau.
Drumul judetean plus autostrada bat DN1
Stefan Szobotka, purtator de cuvant al CNADNR, spune ca, chiar mergand pe drumuri judetene pentru a intra si iesi de pe autostrada, soferii "vor economisi o ora". Aceasta deoarece se evita mai multe radare, se scapa de mai multe sate care trebuie traversate in cazul traseului DN 1, spune Stefan Szobotka. Potrivit angajamentelor luate de Bechtel fata de Guvern, dar si declaratiilor facute de oficialii romani, firma americana ar fi trebuit sa predea pana la finele anului intregul tronson de 54 de kilometri. Desi a primit pana in prezent 500 de milioane de euro, suma totala primita putand ajunge la finele anului spre un miliard de euro, Bechtel inregistreaza intarzierea atat pe tronsonul 2B cat si pe celelalte tronsoane. Un raport facut de consultantul francez Scetauroute in luna octombrie pune sub semnul intrebarii raportarile optimiste facute de firma americana.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani