Piata autohtona de publicitate outdoor va creste anul acesta cu 15%
Data publicarii: 25-06-2008 | MediaValoarea pietei autohtone de publicitate outdoor va creste anul acesta cu pana la 15 la suta, in conditiile in care anul trecut acesta s-a ridicat la 67 milioane euro, a declarat directorul de marketing al companiei de profil Affichage, Ariadna Plesu.
"Pe piata romaneasca de publicitate outdoor activeaza patru companii internationale, care ocupa segmentul majoritar din piata, restul cotei fiind reprezentat de circa 30 de companii locale de talie medie si mica", a precizat reprezentantul Affichage.
In ce priveste tarifele percepute clientilor, acestea pot varia intre 85 si 10.000 euro pe luna, in functie de suprafata reclamei, pozitionare sau structura formatului.
"Panourile clasice - billboard - au costurile cele mai mici, in timp ce structurile de mari dimensiuni, precum meshuri, prisme, cuburi, pot atinge valori considerabile, chiar si de nivelul zecilor de mii", a afirmat directorul de marketing.
Referitor la preferintele clientilor, acesta a spus ca exista o tendinta generala in piata de a alege suporturi premium - backlituri - indiferent de obiectivele campaniei sau de produsul caruia i se face reclama. Daca vorbim insa de clientii traditionali de outdoor, acestia folosesc un mix de formate, in functie de obiective, precum si de specificul fiecarei piete. Selectia unei varietati de formate provine din posibilitatea alocarii de catre clienti a unor bugete considerabile pe outdoor versus bugete mici sau medii, unde clientii se canalizeaza pe un singur tip de produs", a adaugat Ariadna Plesu.
Privitor la problemele cu care se confrunta industria autohtona de profil, Ariadna Plesu a spus ca acestea sunt reprezentate de "lipsa unei reglementari legislative in domeniu, precum si lipsa transparentei informatiei cu privire la licitatii".
Potrivit reprezentantului Affichage, publicitatea outdoor reprezinta aproximativ 10% din totalul publicitatii desfasurate in Romania, fata de celelalte state comunitare, unde acest segment atinge 15 - 20% din totalul pietei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile