Birocratia impiedica cel mai mult accesarea fondurilor structurale in Romania
Data publicarii: 25-06-2008 | EconomieAproape o treime (29,91%) dintre respondentii unui sondaj realizat de Structural Consulting Group considera ca birocratia excesiva va fi cea mai mare problema in gestionarea fondurilor structurale in Romania, a spus marti Dan Barna, reprezentant al companiei care a realizat sondajul.
Urmatoarea problema identificata de respondenti este lipsa capacitatii beneficiarilor de a finanta sau cofinanta proiectele (15,16%), o proportie similara (15,1%) dintre persoanele chestionate indicand lipsa transparantei in evaluarea si selectia proiectelor.
Expertiza scazuta a beneficiarilor in scrierea proiectelor este considerata o piedica majora in gestionarea fondurilor structurale de 12,18% din cei chestionati, in timp ce informarea deficitara cu privire la oportunitatile de finantare din fonduri structurale este vazuta drept o problema serioasa de catre 11,76% din respondenti.
De asemenea, procedura greoaie privind achizitiile publice ii nemultumeste pe 6,65% din participantii la sondaj, iar disfuctionalitatile in implementare reprezinta o problema pentru 5,63% din respondenti.
Ultima dificultate majora identificata de participantii la sondaj este centralizarea gestionarii fondurilor la nivelul ministerelor, problema identificata de 3,61% din cei chestionati.
In ce priveste birocratia excesiva, respondentii au dat exemplul numarului mare de avize si documente solicitate.
Astfel, in cazul fondurilor acordate pentru investitiile mari ale firmelor mici si mijlocii (IMM), este nevoie de 23 de avize si de 25 de documente, a precizat Dan Barna.
El a adaugat ca reabilitarea, modernizarea si echiparea infrastructurii serviciilor de sanatate este nevoie de 26 de avize, iar pentru sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor, sunt necesare 14 avize.
Birocratia excesiva ete generata si de numarul mare - peste 60 - de institutii direct implicate in gesdtionarea fondurilor, a mai spus Barna.
Sondajul a fost facut pe un esantion de 3.324 de persoane, din care 62,31% fac parte din mediul de afaceri, restul fiind implicati in consultanta si management, reprezentanti ai unor institutii, ONG-uri si persoane din educatie si cercetare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business