Firmele isi pot deduce pierderile in sapte ani
Data publicarii: 24-06-2008 | AfaceriUna dintre modificarile ce vor fi aduse Codului Fiscal vizeaza incurajarea investitiilor de mare anvergura din Romania.
Mai exact, pierderile fiscale ale companiilor din Romania vor putea fi deduse, din profitul net, timp de sapte ani de zile, si nu intr-o perioada de cinci ani, cum este in acest moment.
Modificarea va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2009. Celelalte schimbari ale Codului Fiscal vizeaza impozitarea dividendelor actionarilor straini si taxarea autovehiculelor ARO.
Finantele au finalizat schimbarile ce vor fi aduse Codului Fiscal incepand de la 1 ianuarie 2009
Doua din cele trei modificari ce vor fi aduse legii au fost solicitate de catre Comisia Europeana. Ele vor intra in vigoare de la 1 ianuarie.
Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a finalizat modificarile ce vor fi aduse Codului Fiscal si care vor intra in vigoare de la 1 ianuarie 2009, au declarat pentru "Adevarul", surse din cadrul institutiei. Potrivit acestora, schimbarile nu au un impact bugetar semnificativ.
De departe, cea mai importanta modificare se refera la deductibilitatea pierderilor fiscale ale companiilor. Potrivit surselor citate, acestea vor putea fi deduse din profitul net timp de sapte ani de zile, si nu timp de cinci ani, cum prevede legislatia in vigoare in acest moment. "Este o cerere mai veche a mediului de afaceri din Romania, menita sa incurajeze in mare masura investitiile de mare anvergura", au explicat sursele citate.
Un ARO, impozitat la fel ca un Mitsubishi
Cea de-a doua schimbare ce va fi adusa Codului Fiscal se refera la modul de impunere a autovehiculelor ARO. Potrivit legislatiei in vigoare, respectiv a articolului 263, alin. 2 din Codul Fiscal, impozitarea autovehiculelor de teren din productia interna (n.r. - in acest moment, ARO este singura masina care se incadreaza la aceasta categorie) reprezinta o exceptie.
Mai exact, acest tip de masina este impozitat diferentiat, cu sume mai mici, comparativ cu alte autovehicule de acelasi tip.
De la 1 ianuarie 2009, un ARO va fi taxat insa la fel ca alt autovehicul din categoria lui. Un ARO de 3200 cmc, spre exemplu, cel mai mare model fabricat in Romania, ar putea fi impozitat la fel ca un Mitsubishi Pajero din 2003, cu o capacitate cilindrica identica, respectiv cu 120 de lei/fiecare grupa de 200 cmc. Pentru un ARO, impozitul ar putea ajunge, asadar, de la 1 ianuarie 2009, la aproximativ 2.000 de lei.
10% impozit pe dividendele strainilor
O alta modificare ce va fi adusa Codului Fiscal se refera la impozitarea dividendelor actionarilor straini. Recent, Comisia Europeana a trimis Romaniei o scrisoare de somare cu privire la dezavantajarea actionarilor straini, in raport cu cei autohtoni, in privinta impozitarii dividendelor.
Potrivit legislatiei in vigoare, dividendele actionarilor interni care detin sub 15% din actiuni se taxeaza la sursa cu un impozit final de 10%. Acelasi impozit se ridica insa la 16%, daca actionarul este nerezident, adica strain.
De la 1 ianuarie 2009, acest impozit va fi unificat astfel la 10%, atat in cazul actionarilor interni, cat si in cel al actionarilor nerezidenti. Codul Fiscal va fi modificat de catre guvern, prin ordonanta de urgenta, desi el poate fi schimbat, potrivit legilor in vigoare, doar prin lege, aprobata de parlament, cu sase luni inainte de intrarea in vigoare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile