ANRCTI: Posibilitatea de tarifare a apelurilor primite nu este exclusa
Data publicarii: 20-06-2008 | IT&CPosibilitatea de tarifare a apelurilor primite nu este exclusa, dar deocamdata aceasta metoda este privita cu reticenta, a declarat, vineri, la o conferinta de presa, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI), Dan Georgescu.
"Modelul 'Bill and Keep' se bazeaza pe acordul bilateral intre operatori, care decid sa nu perceapa costuri pentru interconectare. In acelasi timp, practica impartirea platii intre abonati, intre cel care suna si cel care este sunat. Aceasta modalitate de facturare, a celui care raspunde, nu va putea fi acceptata decat prin aducerea tarifului de interconectare la zero. Avand in vedere gradul de utilizare a sistemului Pre-Payd este foarte improbabil ca utilizatorii de telefoane mobile sa accepte acum aceasta modalitate de facturare. De asemenea, posibilitatea ca acest lucru sa se intample va fi luata in calcul dupa implementarea retelelor IT in telefonia mobila, iar in aceasta situatie facturarea nu mai are sens sa se faca pe minut, ci pe volumul de date", a declarat presedintele ANRCTI, Dan Georgescu.
Acest sistem a fost adus in discutie din cauza faptului ca, in prezent, tarifele de interconectare sunt considerate mari, iar prevederile Comisiei Europene in aceasta privinta se vor aplica gradual. S-a constatat ca este o mare diferenta in ceea ce priveste metodele de interconectare, iar masurile luate pana acum nu au dat rezultate. Multe tari nu aplica tarife de conectare bazate pe costuri. Ca urmare, Comisia Europeana (CE) incearca sa promoveze o reglementare care sa propuna un modul de calculatie care va duce la descresterea tarifelor catre zero.
Tariful de interconectare in vederea terminarii la puncte mobile reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie fixa sau mobila unui operator de retele de telefonie mobila pentru transportul si terminarea apelurilor efectuate de proprii utilizatori catre reteaua acestuia din urma.
Acest cost se regaseste in tariful perceput de operatori utilizatorului final. Astfel, cu cat tariful de interconectare este mai mare, cu atat pretul perceput utilizatorului final pentru apeluri in afara retelei va fi mai mare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului