Romanii lucreaza cu 15% mai bine daca echipa nationala castiga
Data publicarii: 20-06-2008 | HR/CariereIn mod inevitabil, Campionatul European de Fotbal a ridicat gradul de absenteism la serviciu si cererile de concediu si a scazut, per ansamblu, randamentul angajatilor la locul de munca, noteaza Gandul. Expertii de pe piata serviciilor de resurse umane considera ca in cazul unei victorii a echipei nationale angajatii pot lucra a doua zi cu circa 15% mai eficient, in timp ce o infrangere va reduce moralul si cheful de munca. In acelasi timp, gradul de absenteism in cazul barbatilor poate creste cu pana la 25% la locul de munca in timpul desfasurarii competitiei sau meciurilor. La acest turneu final nu am putut proba varianta cu victoria.
"In cazul unei victorii a echipei nationale la un turneu important, cum este cel din Austria si Elvetia, productivitatea muncii poate creste cu circa 15% pentru ca va exista un spirit de invingator. In cazul unei infrangeri insa, angajatii microbisti vor fi demoralizati, ceea ce va scadea randamentul", a declarat pentru Gandul Daniela Necefor, managing partner al companiei de consultanta Total Business Solutions.
Industria sufera cel mai mult
La nivel global, productivitatea scade in zilele urmatoare celor in care nationala are meciuri importante de fotbal cu 10%-15%, in special in companiile din industrie, unde angajatii sunt in marea lor majoritate barbati, dupa cum a precizat ea.
Cifrele nu se aplica insa pentru toti angajatii. Astfel, programul directorilor de companii sau al persoanelor din functii mai inalte este oricum mai flexibil, ceea ce inseamna ca ei ar putea sa se bucure de meciuri fara a-si neglija obligatiile de serviciu.
"Programul lor mai lejer le permite sa isi aranjeze intalnirile sau sedintele astfel incat sa nu se suprapuna cu orarul meciurilor. In cazul angajatilor care nu fac parte din conducere, acest lucru nu este, in general, posibil", ne-a spus Mihaela Forgaciu, directoare de resurse umane in cadrul Assess Finance. Daca pana acum se credea ca numai munca barbatilor este afectata in timpul turneelor nationalei de fotbal, situatia pare a se fi schimbat, fiind din ce in ce mai multe femei care merg la meciuri si care sunt "microbiste" cand vine vorba de echipa nationala, dupa cum a precizat Necefor.
Impactul economic al femeilor asupra Campionatului European de Fotbal din Austria si Elvetia este subliniat si de un studiu recent al Mastercard, conform caruia ele vor contribui cu 10% in totalul cheltuielilor legate de acest turneu final, estimate la cel putin 1,4 miliarde de euro. Studiul precizeaza insa ca nu este vorba nici despre consumul de bere sau despre achizitionarea de tricouri cu jucatorul preferat ci despre noptile de cazare la hotel si despre banii pe care ii vor cheltui la magazine de haine si restaurante. In unele state ca Germania sau Norvegia, femeile pot contribui cu pana la 30% din impactul economic total.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului