Masinile in leasing, in plasa taxei auto
Data publicarii: 19-06-2008 | AutoLa achitarea ultimei rate, cei care au achizitionat masini in leasing s-au trezit ca trebuie sa plateasca o taxa de inmatriculare calculata pentru o masina mai veche de 5 ani, noteaza Evenimentul Zilei.
Cei care si-au cumparat un autoturism in leasing dupa 1 ianuarie 2007 au platit deja taxa auto, dar nu stiu nici in prezent cum isi vor recupera diferenta de taxa in cazul in care suma achitata este mai mare decat cea calculata pe varianta ce va intra in vigoare la 1 iulie.
Problema apare din cauza ca ei au achitat personal taxa, insa proprietarul masinii este compania de leasing pana la plata integrala a valorii autoturismului. Reprezentantii firmelor de leasing sustin ca problema ar trebui reglementata de Ministerul Economiei si Finantelor si ca utilizatorul autoturismului ar trebui sa faca cerere in numele sau pentru restituirea banilor.
O alta neclaritate apare in cazul celor care au cumparat masini in leasing inainte de 1 ianuarie 2007. Daca, de anul trecut, masinile finantate in acest fel sunt inmatriculate la 30 de zile dupa achizitionare si primesc numere de inmatriculare definitive, inainte de aceasta data autovehiculele in leasing acestea erau inmatriculate temporar.
Confuzii la casierie
"Masinile cu numere provizorii - cu numere cu mai multe cifre - nu sunt teoretic inmatriculate in Romania", neau explicat reprezentantii Serviciului Inmatriculari din Capitala. Teoretic, taxa auto se achita la prima inmatriculare a unei masini la noi in tara, adica atunci cand se incheie contractul de leasing si proprietarul vrea sa treaca autovehiculul pe numele lui.
Mihai Hura, director general in Ministerul Economiei si Finantelor, ne-a declarat ca "nu ar trebui sa se incaseze taxa auto la inmatricularea masinilor pentru care contractul de leasing a fost incheiat, pentru ca acestea au mai fost inmatriculate o data, chiar daca provizoriu". La casieriile administratiilor fiscale unde se achita taxa, lucrurile nu sunt insa la fel de clare.
Aura S. sustine ca si-a inmatriculat in urma cu doua luni masina cumparata in leasing, moment in care i s-a cerut sa achite si o taxa de inmatriculare de aproximativ 900 de euro. Autoturismul avea deja o vechime de 5 ani, dupa incheierea perioadei de leasing. Potrivit datelor din piata, finantarile prin leasing au avut o crestere puternica in perioada 2004-2006, adica majoritatea contractelor ar trebui sa se incheie in urmatorii trei ani. In prezent, in legea care va intra in vigoare la 1 iulie nu exista precizari clare in cazul masinilor care au fost cumparate in leasing fie inainte de 1 ianuarie 2007, fie dupa.
Normele de aplicare intarzie
Problema masinilor finantate prin leasing ar putea fi lamurita prin normele de aplicare ale taxei auto. Acestea ar fi trebuit sa fie gata in urma cu doua saptamani, insa, pana in prezent, nu au fost facute publice. "Le-am trimis la Comisia Europeana de acum doua saptamani si asteptam raspuns", ne-a declarat reprezentantul Finantelor, Mihai Hura.
Cu toate acestea, Dana Daraban, consilierul de imagine al ministrului economiei si finantelor, a afirmat ca normele de aplicare a ordonantei de urgenta "nu sunt inca gata". Aceste norme ar trebui sa prevada si modalitatea in care se va returna diferenta dintre taxa platita si taxa care se va calcula de luna viitoare, dar si alte detalii tehnice, precum conturile in care se vor incasa banii din taxa auto sau destinatiile lor ulterioare.
Potrivit noii formule, taxa auto se va calcula in functie de cantitatea de emisii poluante in cazul masinilor Euro 4 si Euro 3. Valoarea acesteia va creste in cazul masinilor noi si va scadea in cazul masinilor second-hand cu o vechime de 4-5 ani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile