Cheltuim cinci salarii pe an pe bunuri de larg consum
Data publicarii: 17-06-2008 | EconomieRomanul da intr-un an cinci salarii lunare medii pentru achizitia de bunuri de larg consum, bugetul alocat fiind de 1.877 de euro. Din acest punct de vedere, cheltuielile romanilor sunt comparabile cu cele ale rusilor si cu 15% mai mari decat ale bulgarilor.
Slovenii au un buget aproape dublu fata de noi pentru alimente, detergenti, electrocasnice sau articole de imbracaminte, in timp ce consumatorii din Europa de Vest aloca de trei ori mai mult, adica 5.497 de euro pe an.
Bananele, apa minerala, zaharul si uleiul de floarea-soarelui sunt cele mai vandute produse in hipermarketuri, atat cantitativ, cat si valoric, potrivit unei ample analize privind sectorul de retail din Romania. Romanii cumpara pe credit frigidere, masini de spalat, televizoare si mobila, acest comportament de consum asigurand 12% din veniturile retelelor de hipermarketuri.
Ca formate de magazine, hipermarketurile se adreseaza tuturor segmentelor de populatie, discounterii se adreseaza in special segmentelor de populatie cu venituri mai mici, iar cash&carry antreprenorilor. "Aceasta tendinta are o reflectare fidela in ceea ce inseamna procesul de maturizare a sectorului de retail, mai ales din perspectiva gradului de sofisticare a consumatorului roman. Astfel, desi au fost parcurse deja doua etape in cadrul acestui proces (primul contact cu formele moderne de comert si socul expunerii la din ce in ce mai multe astfel de magazine), in continuare nu exista o diferentiere clara a principalelor concepte de retail (supermarket, hipermarket, discount)", a declarat Ionut Pascu, senior consultant la compania de consultanta in strategie Roland Berger.
"Avansul veniturilor populatiei, care va genera majorarea consumului, precum si expansiunea formelor moderne de comert sunt principalii factori care vor genera cresterea pietei de bunuri de larg consum (FMCG)", a declarat Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania, cel mai mare lant de hipermarketuri la nivel local, care asteapta in acest an vanzari de peste un miliard de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman