Garsonierele din zona ultracentrala conduc in topul cresterilor imobiliare din Bucuresti
Data publicarii: 17-06-2008 | ImobiliareProcentul de crestere inregistrat in perioada 2006-2008 pentru preturile garsonierelor scoase spre vanzare in zona ultracentrala a fost de 127%, pornind de la o valoare medie de 43.947,66 euro in 2006 pana la 99.906,43 euro in prezent.
Analiza efectuata pe cele trei mari zone ale Capitalei evidentiaza faptul ca cea mai mare crestere procentuala a ofertei de imobile la nivelul Bucurestiului este inregistrata in zona ultracentrala la nivelul segmentului de garsoniere. Astfel, pornind de la o valoare medie de 43.947,66 euro in 2006, pretul mediu al unei garsoniere scoase la vanzare in zona ultracentrala a crescut intre anii 2006 si 2008 de 2,27 ori, ajungand la o valoare de 99.906,43 euro in prezent. Potrivit analistilor, in trimestrul I din 2007, pretul mediu al unei garsoniere in zona ultracentrala era de 66.845,33 euro, in crestere cu 52% fata de aceeasi perioada din 2006.
"Daca facem totalul garsonierelor scoase la vanzare in fiecare an in zona ultracentrala, aflam ca numarul acestora a crescut de aproximativ patru ori in 2008 fata de 2004. Cea mai mare crestere anuala a fost inregistrata in anul 2005 cand volumul de garsoniere scoase la vanzare a fost cu 53% mai mare fata de anul precedent, in timp ce in anul 2008 numarul garsonierelor scoase la vanzare in zona ultracentrala a crescut cu 36% fata de anul 2007", sustine managerul general al MagazinulDeCase.ro, Matei Malos.
In ceea ce priveste garsonierele scoase la vanzare in zona centrala, pretul mediu a crescut de 2,35 de ori in perioada ianuarie-martie 2008 fata de perioada similara din 2006. Datele statistice arata ca daca in 2006 pretul mediu pentru o garsoniera era de 37.410,08 euro, in 2007 a ajuns la 60.713,63 euro, iar in 2008 media a ajuns la 88.243,83 euro.
Totodata, numarul de garsoniere scoase la vanzare in zona centrala in primul trimestru din 2008 a fost de 3,22 ori mai mare decat numarul de garsoniere scoase la vanzare in aceeasi perioada a anului 2004. Cea mai mare crestere procentuala anuala a numarului de garsoniere scoase la vanzare a fost inregistrata in perioada 2004-2005, cand numarul de garsoniere scoase la vanzare a crescut cu 42% in anul 2005 fata de anul 2004. Un procent de crestere asemanator (40%) a fost inregistrat si in perioada 2007-2008. Cea mai mica crestere anuala a fost inregistrata in perioada 2006-2007, cand oferta de garsoniere a fost cu 25% mai mare in anul 2007 fata de 2006.
La nivelul garsonierelor scoase la vanzare in cartiere, pretul mediu a crescut de 2,33 de ori in perioada ianuarie-martie 2008 fata de perioada similara din 2006. Daca in 2006 pretul mediu pentru o garsoniera era de 32.342,15 euro, in 2007 a crescut cu 56% pana la 50.674,37 euro, iar in 2008 media a ajuns la 75.667,89 euro. Numarul de garsoniere scoase la vanzare in cartiere in primul trimestru din 2008 a fost de 2,44 ori mai mare decat numarul de garsoniere scoase la vanzare in aceeasi perioada a anului 2004. Cea mai mare crestere procentuala de la an la an a fost inregistrata in 2008, cand numarul garsonierelor scoase la vanzare in perioada analizata a fost cu 37% mai mare decat numarul garsonierelor scoase la vanzare in aceeasi perioada a anului 2007.
Matei Malos mai spune ca in ceea ce priveste apartamentele cu doua camere, in cartiere, in anul 2008, au fost scoase la vanzare 3.402 apartamente cu doua camere, o crestere cu 55 % fata de anul precedent, iar pretul mediu pentru un apartament in cartiere este de 110.617,8 euro, cu 62% mai mare decat in anul 2007. "In zona centrala, in 2008 au fost scoase la vanzare 1.668 apartamente cu doua camere, iar in perioada analizata, 2004-2008, volumul apartamentelor cu doua camere din zona centrala a crescut de patru ori. Cea mai mare crestere de la an la an a fost inregistrata in anul 2008, cand numarul apartamentelor cu doua camere scoase la vanzare a crescut cu 74% fata de 2007. In aceeasi perioada, pretul mediu al unui apartament cu doua camere in zona centrala a crescut in anul 2008 cu 52% fata de anul precedent, ajungand la 136.277,7 euro", a adaugat reprezentantul siteului.
In zona ultracentrala, in 2008 au fost scoase la vanzare 1339 apartamente cu doua camere. Volumul apartamentelor cu doua camere din zona ultracentrala a crescut de 3,92 ori in anul 2008 fata de anul 2004. Cea mai mare crestere de la an la an a fost inregistrata in anul 2008, cand numarul apartamentelor cu doua camere scoase la vanzare in zona ultracentrala a crescut cu 47% fata de 2007. Pretul mediu al unui apartament cu doua camere a crescut in anul 2008 cu 52% fata de anul precedent, ajungand la 165.983,6 euro.
La nivelul segmentului apartamentelor cu 3 camere, in cartiere, pretul mediu a crescut de 2.44 ori in perioada analizata (2006-2008). In anul 2006, pretul mediu al unui apartament cu 3 camere era de 57.343,12 euro, ajungand in prezent la o valoare medie de 140.090 euro. In zonele centrale, pretul mediu al apartamentelor cu 3 camere a crescut de 2,30 ori in perioada analizata (2006-2008), iar daca in anul 2006, pretul mediu al unui apartament cu 3 camere era de 76.001,89 euro, acesta a ajuns in prezent la o valoare medie de 175.231,3 euro. Pornind de la o valoare medie de 121.872,1 euro in 2006, pretul mediu al unui apartament cu trei camere scos la vanzare in zona ultracentrala a crescut intre anii 2006 si 2008 de 1,86 ori, ajungand la o valoare de 226.943,4 euro in prezent.
Analiza preturilor si numarului de oferte este realizata pe intreaga oferta imobiliara din Bucuresti, provenita direct de la proprietari si se bazeaza exclusiv pe preturile solicitate de proprietari. Preturile nu reprezinta neaparat preturile finale, de tranzactionare. In realizarea acestei analize au fost utilizate ofertele aparute in primul trimestru al fiecarui an (perioada ianuarie-martie). Categoriile de imobile analizate au fost: garsonierele, apartamentele cu 2 camere si apartamentele cu 3 camere. Au fost excluse din analiza imobilele confort 3. Preturile medii pentru apartamente sunt calculate folosind media aritmetica.
Zonele Cartiere, Central si Ultracentral au urmatoarea structura: Cartiere: (Tei, Colentina, Pantelimon, Titan, Balta Alba, Drumul Taberei, Militari, Crangasi, Berceni, Rahova), Central: (Tineretului, Vatra Luminoasa, Iancului, Stefan Cel Mare, Miahi Bravu, Vitan, Stirbei Voda, Mosilor, Pache Protopopescu, Kogalniceanu, Panduri, Drumul Sarii, 13 Septembrie, Gara de Nord, 1 Mai), Ultracentral: (Victoriei, Lascar Catargiu, Dacia, Magheru, Universitate, Centrul Istoric, Sala Palatului, Unirii, Floreasca, Dorobanti, Cotroceni, Baneasa).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului