Cele mai tari audiente tv din toate timpurile
Data publicarii: 16-06-2008 | MediaPartida Middlesbrough-Steaua (3,7 milioane de telespectatori), filmul "Titanic" (2,7 milioane) si "Vacanta Mare" (2,5 milioane) au fost cele mai vizionate programe din ultimii sapte ani, noteaza Adevarul. In ultimii sapte ani, cele mai mari audiente tv au fost inregistrate de programele Pro TV, Antena 1 si TVR 1. Meciurile de fotbal si emisiunile de divertisment au furnizat varfuri de audienta.
In anul 2001, pe piata de televiziune din Romania se inaugura sistemul de masurare electronica a audientelor tv (peoplemeter). Era un pas important in sincronizarea pietei noastre cu media occidentala. Pana atunci, audientele tv erau masurate ("manual") pe baza jurnalelor de audienta. Sistemul peoplemeter a permis televiziunilor sa afle cu rapiditate (a doua zi) ce ratinguri au obtinut programele difuzate cu o seara inainte.
De asemenea, pe baza acestor masuratori, posturile tv au inceput sa vanda spatiile de publicitate pe punctul de rating. Astfel, clientii publicitari au putut sa plateasca cu precizie audienta obtinuta de reclamele comandate. Tot de atunci, rivalitatea dintre Pro TV si Antena 1 s-a incins in sondajele de audienta, fiecare punct de rating cantarind enorm in atragerea de publicitate.
Fotbalul, divertismentul, filmele artistice, serialele tv si programele de stiri sunt principalii furnizori de audienta in perioada 1 august 2001 - iunie 2008.
1,76 milioane - reprezinta numarul de telespectatori din mediul urban pe care l-a avut ultimul episod din telenovela "Inima de tigan"
Telespectatorii au devenit mai pretentiosi
De remarcat ca majoritatea emisiunilor care ocupa pozitii fruntase in aceste topuri au fost difuzate in perioada 2001 - 2004. Explicatia este simpla: atunci, piata tv avea mai putini jucatori decat acum. In ultimii patru ani, piata tv din Romania a cunoscut o dezvoltare exploziva prin aparitia unor numar impresionat de canale de nisa (stiri, muzica, filme, tematice).
Asa incat audienta s-a fragmentat pe mai multe posturi tv. Mai mult, telespectatorii romani au devenit mai selectivi, mai pretentiosi, mai exigenti si nu mai zabovesc prea mult timp pe un canal. Au de unde sa aleaga! Acest fapt a condus la scaderea audientelor la principalele statii.
In acest conditii, este greu de crezut ca ierarhia celor mai vizionate programe tv va cunoaste modificari in viitor. Cu alte cuvinte, posturile tv nu trebuie sa se astepte ca vor sparge topurile stabilite in "vremurile de altadata".
Totusi, aceasta previziune pesimista a fost contrazisa recent de ultimul episod din telenovela "Inima de tigan" (Acasa TV), care a inregistrat un record in sectiunea seriale de televiziune: 1.763.000 milioane de telespectatori in mediul urban (15,5% rating).
Vechiul record era detinut de episodul din 18 mai 2003 (!!) al serialului "Clona" (difuzat tot de Acasa TV), care adunase din mediul urban 1.599.000 de telespectatori (14,4% rating). Asadar, ierarhiile se pot schimba in unele categorii de programe. Succesul de audienta al serialului "Inima de tigan" este cu atat mai meritoriu cu cat oferta de telenovele este, in prezent, mult mai mare decat cea din 2003.
Nostalgii cu "Vacanta Mare"
Meciurile de fotbal ale Stelei si ale echipei nationale au inregistrat cele mai mari ratinguri "din toate timpurile". Returul semifinalei Middlesbrough - Steaua din Cupa UEFA a inregistrat un record greu batut: 3,78 de milioane de telespectatori pe minut in mediul urban.
Un campion al audientelor a fost programul "Vacanta Mare" de la Pro TV. Intre anii 2001 - 2002, Mugur Mihaescu, Radu Pietreanu, Mihaela Stoian si Florin Petrescu strangeau in fata televizoarelor peste 2,2 milioane de romani.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman