Cum isi aleg romanii banca
Data publicarii: 11-06-2008 | Finante-BanciClientii incep sa ia in calcul si serviciile institutiei bancare. Pana acum se uitau la costul produselor, noteaza Evenimentul Zilei. Pentru greci, de exemplu, acesta este cel de-al treilea criteriu in alegerea unui credit.
Produsele si serviciile oferite de o banca tind sa devina un criteriu important in alegerea unei banci, surclasand usor pretul practicat de institutie la sumele imprumutate, potrivit datelor Piraeus Bank Romania. Acestea arata ca oferirea de produse si servicii bancare personalizate, care raspund nevoilor clientilor este vazuta ca fiind mai importanta de catre persoanele fizice care doresc sa apeleze la serviciile bancare.
Criteriul "dobanzi avantajoase" a iesit pe locul doi la ultimul studiu realizat de Nielsen pentru Piraeus Romania, dar distanta fata de primul loc este nesemnificativa. Coeficientii care stabilesc clasamentul nu au insa valoare statistica, variatiile nesemnificative ale acestora indicand mai degraba tendintele. Anterior, acest factor era pe primul loc in deciziile de creditare luate de clienti.
Grecia: conteaza serviciile
In Grecia, o piata mult mai matura, pretul vine pe locul al treilea, pe primul fiind serviciile oferite de banca, potrivit datelor Piraeus Bank din aceasta tara. "Cei mai importanti factori luati in calcul in alegerea unei banci sunt serviciile oferite clientilor, reputatia si costul", potrivit directorului general al Diviziei internationale a Piraeus Bank, Ilias Milis.
"Costul pare sa fie al treilea factor in alegerea unei banci nu pentru ca este considerat mai putin semnificativ, ci datorita faptului ca, mai mult sau mai putin, este acelasi la cele mai multe organizatii financiare", afirma Milis.
Din acest motiv, costul nu reprezinta un avantaj pe termen lung. Concomitent, grecii sunt mai atenti la costul creditelor comparativ cu randamentele oferite la depozite. Serviciile oferite clientilor devin un factor important pentru greci deoarece abundenta de produse si servicii oferite a eradicat avantajele competitive ale oricarei banci pentru alte caracteristici ale produselor. Acestea sunt judecate dupa rapiditate, atitudinea angajatilor bancii si corectitudine.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business