Cum isi aleg romanii banca
Data publicarii: 11-06-2008 | Finante-BanciClientii incep sa ia in calcul si serviciile institutiei bancare. Pana acum se uitau la costul produselor, noteaza Evenimentul Zilei. Pentru greci, de exemplu, acesta este cel de-al treilea criteriu in alegerea unui credit.
Produsele si serviciile oferite de o banca tind sa devina un criteriu important in alegerea unei banci, surclasand usor pretul practicat de institutie la sumele imprumutate, potrivit datelor Piraeus Bank Romania. Acestea arata ca oferirea de produse si servicii bancare personalizate, care raspund nevoilor clientilor este vazuta ca fiind mai importanta de catre persoanele fizice care doresc sa apeleze la serviciile bancare.
Criteriul "dobanzi avantajoase" a iesit pe locul doi la ultimul studiu realizat de Nielsen pentru Piraeus Romania, dar distanta fata de primul loc este nesemnificativa. Coeficientii care stabilesc clasamentul nu au insa valoare statistica, variatiile nesemnificative ale acestora indicand mai degraba tendintele. Anterior, acest factor era pe primul loc in deciziile de creditare luate de clienti.
Grecia: conteaza serviciile
In Grecia, o piata mult mai matura, pretul vine pe locul al treilea, pe primul fiind serviciile oferite de banca, potrivit datelor Piraeus Bank din aceasta tara. "Cei mai importanti factori luati in calcul in alegerea unei banci sunt serviciile oferite clientilor, reputatia si costul", potrivit directorului general al Diviziei internationale a Piraeus Bank, Ilias Milis.
"Costul pare sa fie al treilea factor in alegerea unei banci nu pentru ca este considerat mai putin semnificativ, ci datorita faptului ca, mai mult sau mai putin, este acelasi la cele mai multe organizatii financiare", afirma Milis.
Din acest motiv, costul nu reprezinta un avantaj pe termen lung. Concomitent, grecii sunt mai atenti la costul creditelor comparativ cu randamentele oferite la depozite. Serviciile oferite clientilor devin un factor important pentru greci deoarece abundenta de produse si servicii oferite a eradicat avantajele competitive ale oricarei banci pentru alte caracteristici ale produselor. Acestea sunt judecate dupa rapiditate, atitudinea angajatilor bancii si corectitudine.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului