Politia creditelor face dosar intregii familii
Data publicarii: 10-06-2008 | Finante-BanciDe multe ori o persoana care solicita un credit la o banca este respinsa fara nici un fel de explicatie desi nu se afla in baza de date a Biroului de credit si nici nu e consemnata la Centrala Riscurilor Bancare. Cum este posibil acest lucru se specifica in documentele interne ale unor banci din Romania, in care este aratata procedura de acordare sau respingere a unui imprumut. Astfel, se verifica mai intai cat de corect este solicitantul de credit.
Daca acesta e in regula, se trece apoi la verificarea sotului sau a sotiei. In cazul in care se descopera ca partenerul de viata are ghinionul sa lucreze la o companie care figureaza pe lista neagra de angajatori a Centralei Riscurilor Bancare, cererea de credit este respinsa. Mai mult, solicitantul risca sa fie inclus de respectiva banca pe lista neagra sau pe listele interne de evidenta a cazurilor de frauda. Aceste masuri de precautie au fost luate dupa ce s-au consemnat cazuri in care unul din soti s-a imprumutat si a disparut cu banii fara stirea celuilalt.
Atentie si la codebitor
Acelasi lucru il pateste si in cazul in care codebitorul are un angajator cu probleme. "Se va solicita schimbarea codebitorului care nu este sot sau sotie in cazul in care angajatorul acestuia figureaza in Lista neagra angajatori cu comentariul «se recomanda respingerea cererii de credit»", se mentioneaza intr-un astfel de document.
Daca angajatorul codebitorului apare pe lista de incidente de plata cu mentiunea "se recomanda trimiterea dosarului catre echipa care trateaza fraudele, pentru investigatii", se trimite o copie a dosarului de cerere de credit catre departamentele care se ocupa de vanzari si de verificare a creditelor ale respectivei banci. Dosarul va ramane in stand-by pana la primirea rezolutiei din partea departamentului de fraude. Pentru a lua un imprumut este obligatoriu in cazul unora dintre banci ca familia, adica solicitantul plus sotul sau sotia, sa aiba cel putin un post telefonic, fie fix, aferent domiciliului, fie mobil. Se iau in considerare si numerele de telefon mobil cu cartela preplatita. In situatia in care solicitantul nu declara decat telefonul mobil, reprezentantii bancii vor verifica inexistenta postului de telefonie fixa la serviciul de informatii Romtelecom.
Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman