Iar m-a certat sefu'!
Data publicarii: 09-06-2008 | HR/CariereExpertii in resurse umane spun ca, atunci cand superiorul te mustra, trebuie sa-l asculti fara sa te enervezi, dar sa-ti spui si tu parerea.
Chiar daca observatiile superiorului te indispun, gandeste-te ca seful nu te critica pentru a te face de ras. In fond, un adevarat lider vrea ca orice subaltern al sau sa "creasca" astfel incat sa faca fata cu brio tuturor problemelor pe care le are de solutionat.
De aceea, este important sa interpretezi critica drept o forma de feed-back. "Putem face asemanarea cu cearta adresata de parinti copiilor, ce are ca scop educarea lor sau evitarea unor situatii greu de gestionat", spune trainerul Daniel Bichis, specialist in inteligenta emotionala.
Necazul este ca, frecvent, certurile parintilor nu au fost intelese, iar criticile provoaca acum mai degraba tendinta de revolta sau de blocare a comunicarii. De aceea, in relatia cu sefii este foarte important modul in care percepi critica, dar si felul in care ti-o insusesti. "Pentru angajati, intelegerea criticii constructive este esentiala in dezvoltarea personala si profesionala. Fiecare angajat trebuie sa fie suficient de matur emotional incat sa accepte asta", recomanda Delia Burnham, country manager al CVO Recruitment din Romania.
Experienta de viata te tine calm
Este indicat sa ramai calm atunci cand esti criticat. Iritarea, furia, enervarea nu fac decat sa-ti orbeasca ratiunea.
"Orice angajat isi poate disciplina seful prin dispozitia calma mentinuta in timpul discutiei si prin taria argumentelor. Persoanele cu nivel de inteligenta emotionala ridicat au reactii adecvate la critica, fiindca ele decodeaza informatia corect. Reactioneaza mai bine cei care au o mai mare experienta de viata. De cele mai multe ori, acestia au un mod de gandire realist", afirma Mihaela Forgaciu, vicepresedinte al companiei Assess Finance, de intermediere financiara. Un discurs logic, coerent, focalizat pe situatie, este o alegere mult mai inteleapta decat sa intri in capcana caracterizarii negative a interlocutorului tau.
Afla ce anume l-a enervat atat de tare
Trainerul Daniel Bichis spune ca este extrem de important sa te folosesti de curiozitatea ta, chiar si atunci cand seful te mustra. "Propune-ti sa asculti pana la capat tot ce are de spus atunci cand te critica", recomanda Daniel Bichis. Daca in afara argumentelor rationale se strecoara si interpretari subiective, intreaba-te ce anume l-a determinat pe seful tau sa gandeasca astfel. Dupa ce identifici cauza, incearca sa o inlaturi. De exemplu, un sef care le reproseaza frecvent subalternilor lipsa de motivare si numarul mare de greseli probabil ca se teme ca va fi tras la raspundere si sanctionat daca echipa nu termina proiectul.
"Criticile sale vor fi cu atat mai acide cu cat aceasta frica este mai mare. In loc sa constate realizarea a 96% din sarcinile unei zile, nu observa decat cele 4% inca nerealizate", este de parere Daniel Bichis.
Insa un angajat inteligent emotional, mai spune trainerul, are capacitatea sa descopere frica din spatele reactiilor. Cel mai frecvent, poate sa-si calmeze seful sugerandu-i modul prin care a doua zi se vor recupera nerealizarile de astazi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău