Piraeus Bank: Gasim cel mai greu directori adjuncti de sucursala
Data publicarii: 06-06-2008 | HR/CariereUna dintre pozitiile pentru care recrutarea de personal ridica cele mai mari probleme bancilor in expansiunea lor teritoriala este aceea de director-adjunct de sucursala, in conditiile deficitului de manageri cu experienta in sistemul bancar, a declarat pentru Business Standard Gabriela Constantinescu, director de resurse umane pentru Piraeus Bank Romania.
"Segmentul seniorilor este limitat din cauza faptului ca piata creste mult mai repede decat capacitatea de profesionalizare a fortei de munca. Pe de alta parte, ei sunt deja «alocati», au un loc de munca bun, astfel incat negocierea trebuie sa aduca elemente noi, care sa justifice o schimbare", explica directorul de resurse umane al Piraeus Bank. In afara de aceasta pozitie, este de asemenea dificila recrutarea analistilor de credite si a ofiterilor de vanzari.
De la inceputul anului, banca a deschis 18 filiale in Arad, Arges, Brasov, Cluj, Harghita, Maramures, Pitesti, Satu Mare. "Daca, in 2007, banca si-a extins prezenta in toate resedintele de judet ale tarii, in 2008, Piraeus Bank se va concentra pe orasele cu un numar mediu de locuitori", spune Gabriela Constantinescu. Piraeus Bank si-a dublat numarul de sucursale pe parcursul anului trecut si isi propune ca, in 2008, sa mentina acelasi ritm de extindere, astfel incat pana la sfarsitul anului sa aiba 180 de sucursale. In conditiile in care media angajatilor pe sucursala la Piraeus este de sapte-opt persoane, extinderea de anul acesta presupune o recrutare de peste 600 de persoane. Zonele cu cel mai mare deficit de personal sunt partea central-estica si cea sudica a tarii.
Fluctuatia de personal in cadrul retelei bancare este cea mai ridicata in Bucuresti, locatie urmata de Constanta si Focsani. Cele mai stabile orase din punctul de vedere al fortei de munca sunt Iasi, Pitesti si Brasov. In provincie, nu se inregistreaza o fluctuatie considerabila de personal, in conditiile in care, fiind comunitati restranse, schimbarea locurilor de munca ridica semne de intrebare, explica directorul HR. "In momentul in care piata stie ca un angajat a schimbat trei locuri de munca intr-un an, exista premisa existentei unei probleme, astfel incat orice potential angajator devine prudent", spune Constantinescu.
Angajatii primesc, in cadrul companiei, diverse traininguri, de la cele de vanzari pana la cele de cultura manageriala, presentation skills, precum si cele specifice, sustinute in cadrul celor doua centre de training ale Piraeus Bank, unde sunt pregatiti si angajatii entry level. Beneficiile oferite angajatilor cuprind tichete de masa, preturi preferentiale pentru produsele si serviciile companiei, acces gratuit la servicii medicale, precum si, in functie de caracteristicile pozitiei ocupate, telefon mobil si masina de serviciu.
Piraeus Bank Romania si-a continuat in primul trimestru tendinta de crestere de anul trecut, inregistrand in primul trimestru un profit net de 12,5 milioane de euro, in urcare cu 636% fata de cel din primele trei luni din 2007, depasind estimarile. Activele bancii au depasit, la sfarsitul lunii martie, trei miliarde euro, in crestere cu 190% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Banca avea, la sfarsitul lunii martie, 1.604 angajati. Piraeus Bank este una dintre bancile agresive, de talie medie, precum Banca Romaneasca, OTP Bank sau Volksbank.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani