Fraudele prin SMS cu Altex va lasa fara bani in cont
Data publicarii: 06-06-2008 | Finante-BanciFraudele prin SMS au luat o tot mai mare amploare la noi in tara, astfel ca tot mai multe persoane cad victime acestora dand de bunavoie anumite date personale, noteaza Gardianul. Infractiuni de acest gen au implicat numele unor companii precum Altex, Nokia si Cosmote. Fraudatorii trimit un mesaj prin care va anunta ca ati castigat un anume premiu, apoi va solicita diferite informatii confidentiale (CNP, parole personale, numere de cont s.a.m.d.). Odata ce au pus mana pe numarul dumneavoastra de cont, in care aveati si bani, mai mult ca sigur veti ramane fara ei.
Fraudele pe telefon revin in atentia clientilor Cosmote, de data aceasta folosindu-se de numele companiei Altex pentru a-si atrage victimele. De pe numarul 0764/983.690 potentialele victime primesc un mesaj de genul: "Felicitari!!! Cu Altex ati castigat unul din cele 100 de premii in valoare de 2000 de euro si un telefon Nokia. Pentru mai multe detalii contactati-ne. Va multumim".
In josul acestui mesaj, pentru a insela ochiul cititorului si a da o tenta de veridicitate, este trecut "Expeditor Altex". Multi nu pot rezista tentantiei si cad in aceasta plasa, mai ales ca dorinta debani castigati usor si nestiinta "ung" drumul catre o frauda reusita. Daca dati telefon, mai mult ca probabil va va raspunde un domn care se va recomanda Dan Alexandrescu si va va spune ca este unul din reprezentantii Altex de la birourile companiei din Bucuresti. Pentru a parea mai convingator, va va face si o scurta descriere a telefonului. La noi nu prea a avut noroc. Ne-a prezentat ca premiu un telefon Nokia 8800, cu camera foto in valoare de 1.500 lei, in conditiile in care pretul unui astfel de terminal este de peste 2.500 lei. "Dan Alexandrescu" s-a dat de gol in momentul in care a prezentat telefonul ca fiind unul simplu si elegant, fara prea multe functii. Dupa acesta "lamurire" tehnica, respectivul cere cateva date personale pe care, dupa spusele sale, le va introduce in baza de date pentru a facilita ridicarea premiului de catre castigator. Astfel incearca sa obtina CNP-ul, seria si numarul cartii de identitate, mai apoi si o adresa de domiciliu. Daca nu se poate sa veniti la sediu pentru colectarea premiului, solutia la indemana este: adresa si un numar de cont unde sa va trimita telefonul si sa va vireze banii. Odata ce au avut contul dumneavoastra, fiti siguri ca, daca aveati bani acolo, la urmatoarea tranzactie veti avea surpriza sa va vedeti contul gol.
Cu o cartela prepay ramai fara bani
Singura investitie facuta de un fraudator este o cartela prepay de pe care trimite mesajele de ademenire. Restul se rezolva cu un PC si o conexiune la internet. Prin trimiterea acestor mesaje, cei care fraudeaza pot obtine de la victime anumite date personale sau numere de conturi bancare care mai tarziu vor fi sparte. Contactati de "Gardianul", reprezentantii Cosmote ne-au declarat ca respectivul numar este unul de cartela prepay, lucru care-i face pe fraudanti destul de greu de detectat. "Numarul mentionat este de cartela reincarcabila. Tentativele de frauda prin telefonul mobil sunt o problema la nivel de piata, care afecteaza imaginea a numeroase companii. Ii indemnam pe utilizatori sa nu dea curs cererilor din acest tip de mesaje si sa ne contacteze pentru a ne raporta astfel de abuzuri", au declarat reprezentantii Cosmote Romania.
Reprezentantii Altex nu au dorit sa faca nici un comentariu in legatura cu aceasta noua frauda in care a fost implicat numele companiei. Printre companiile care au mai cazut victime acestor gen de pacaleli se numara BRD, BCR, Samsung, MediaGalaxy si altele.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău