Tata Motors a finalizat achizitia Jaguar si Land Rover
Data publicarii: 04-06-2008 | InternationalTata Motors Ltd, principalul producator indian de vehicule, a anuntat ca a incheiat achizitia Jaguar si Land Rover, pentru 2,3 miliarde dolari, adaugand marcile de lux unei linii de productie ce include si modelul economic Nano, relateaza Reuters.
Achizitia in numerar, care a fost stabilita in martie, include toate drepturile de proprietate intelectuala, uzinele de productie, doua centre de proiectare in Marea Britanie si o retea mondiala de companii de vanzare, a anuntat Tata Motors intr-un comunicat.
Cele doua marci au fost cumparate de la Ford Motor Co, ce a contribuit cu aproximativ 600 milioane dolari la planurile de pensionare Jaguar si Land Rover, si au fost incheiate acorduri pe termen lung pentru furnizarea de motoare, piese si alte componente. "Jaguar si Land Rover sunt doua marci britanice reprezentative si isi vor pastra identitatea distincta , continuand sa urmeze planurile de afaceri ca si pana acum", a declarat presedintele Ratan Tata in comunicat.
"Recunoastem imbunatatirea semnificativa a performantelor celor doua marci si vrem sa continuam aceasta tendinta si in urmatorii ani", a declarat directorul executiv in exercitiu al Jaguar si Land Rover, David Smith.
Tata Motors a anuntat saptamana trecuta ca va strange capital in valoare de 1,7 miliarde dolari prin intermediul a trei emisiuni de actiuni, pentru a finanta achizitia. Compania este estimata sa inceapa vanzarea modelului Nano, cea mai ieftina masina din lume, al carei pret depaseste cu putin 2.500 dolari, in India spre sfarsitul acestui an.
Tata Motors, principalul producator de autobuze si camioane din India, si cel de-al treilea producator de autoturisme, a incercat sa-si extinda prezenta in pietele mondiale prin aliante si achititii in ultimii ani. Compania a cumparat Daewoo Commercial Vehicles in 2004 si detine o participatie minoritara in cadrul producatorului spaniol de autobuze Hispano Carrocera.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului