Nabucco si South Stream nu pot coexista, considera un expert american
Data publicarii: 30-05-2008 | InternationalProiectele gazoductelor concurente Nabucco si South Stream, ambele catre Europa, dar unul evitand Rusia, iar celalalt initiat de aceasta tara, sunt incompatibile, a apreciat expertul american Zeyno Baran, potrivit AFP.
Primul proiect finalizat il va elimina pe celalalt, pentru ca ambele isi propun sa deserveasca aproape aceleasi piete, a declarat Baran, cercetatoare la Hudson Institute, in cursul unei videoconferinte organizate de ambasada Statelor Unite la Viena.
Cele doua consortiuri isi propun darea in folosinta a conductelor in 2013 si tranzitul a 30 de miliarde de metri cubi de gaz pe an.
Proiectul ruso-italian South Stream - sustinut de Grecia, Serbia, Ungaria si Bulgaria, aceste ultime doua tari fiind prezente si in Nabucco - va porni din Rusia si va trece pe sub Marea Neagra pentru a ajunge in Bulgaria. De acolo, South Stream se va diviza in doua ramuri, una spre Italia si Grecia, cealalta spre Austria si Ungaria.
Concurentul sau, proiectul paneuropean Nabucco, este conceput pentru a diminua dependenta Europei de Rusia si va transporta gaz de la Marea Caspica spre Austria, prin Turcia si Balcani. Unii investitori au indoieli ca Nabucco, la care participa Turcia, Bulgaria, Austria, Romania, Ungaria si Germania, va gasi cele 30 de miliarde de metri cubi de gaz pentru a-i asigura functionarea.
In plus, Nabucco a anuntat joi dublarea investitiilor prevazute initial la 7,9 miliarde de euro. Inflatia costurilor de constructie nu ar trebui sa-i afecteze insa rentabilitatea, potrivit sefului consortiului, Reinhard Mitschek.
Rusia este de departe primul furnizor de gaz al Uniunii Europene, acoperind aproape jumatate din importurile sale, mai mult decat cele provenite din Norvegia si Algeria.
Europenii mizeaza totusi pe promisiunea recenta a Turkmenistanului de a le livra 10 miliarde de metri cubi de gaz incepand din 2009.
Un purtator de cuvant al proiectului Nabucco, Christian Dolezal, a contrazis analiza expertului american, argumentand prin cresterea cererii de hidrocarburi. Din punctul sau de vedere, in pofida dublarii costurilor conductei, proiectul continua in mod normal. Inceputul lucrarilor este prevazut pentru 2010.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani