Bancile intra in era generatiei click
Data publicarii: 28-05-2008 | Finante-BanciCosturile ridicate cu personalul au schimbat in sistemul bancar strategia de extindere pe piata, noteaza Adevarul. Dupa un proces agresiv de expansiune in teritoriu, bancile sunt, acum, interesate de dezvoltarea serviciilor de internet banking sau a brokerajului de credite. Dupa ce ani de zile si-au concentrat eforturile in vedere extinderii in teritoriu, bancile schimba tactica.
Urmatoarea miza a institutiilor de credit va fi dezvoltarea canalelor alternative de distributie, precum serviciile de internet banking sau brokerajul de credite. Analistii sustin ca, desi Romania este subbancarizata din punct de vedere al ofertei, este suprabancarizata la capitolul retea de unitati.
Potrivit BNR, numai in primele trei luni ale anului au fost deschide 110 unitati, ceea ce ridica numarul total al reprezentantelor bancare la 5.591. Fata de anul trecut, cand au fost inaugurate 1.080 de unitati si sucursale, este de asteptat ca ritmul de extindere a retelei bancare sa se tempereze in urmatoare perioada. "Bancile trebuie sa se concentreze pe eficientizarea sucursalelor, si nu pe cresterea retelelor", sustine Sergiu Oprescu, presedintele Alpha Bank.
Angajatii, prea scumpi
Analistii spun ca internet bankingul va inregistra cea mai spectaculoasa dezvoltare in urmatorii ani si ca cei care vor apela proponderent la acest servicii vor fi tinerii. "Romania are un potential fantastic pe acest segment si ne vom trezi in urmatoarea perioada in fata «generatiei click»", a mai adaugat Oprescu.
In plus, desi se afla intr-un stadiu incipient de dezvoltare in intreaga Europa Centrala si de Est, serviciile de mobile banking vor intra, la randul lor, in vizorul institutiilor de credit in urmatorii ani. Astfel, analistii estimeaza ca bancile ar putea sa-si distribuie chiar si 35-40% din servicii prin intermediul brokerilor si 20% pe internet.
Noua tactica a bancilor ar putea reduce substantial costurile cu personalul, mai ales intr-un moment in care cresterea salariilor a devansat dinamica productivitatii. si asta, in conditiile in care aproape o treime din angajatii din sistemul bancar au mai putin de un an experienta in domeniu.
"Intrucat sistemul s-a dezvoltat agresiv, iar zona universitara de specialitate nu produce suficienti absolventi pentru a acoperi cererea din partea bancilor, s-a creat o batalie pentru forta de munca, ceea ce a dus la o crestere a costurilor ce a depasit cresterea productivitatii", explica directorul de retail al Piraeus Bank Romania, Catalin Parvu.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des