Agentiile de rating vor avea un cod de conduita mai strict

Data publicarii: 27-05-2008 | International

Agentiile de evaluare financiara nu vor putea sa ajute la crearea unor produse financiare pe care ar urma sa le evalueze ulterior, ca urmare a unui cod de conduita mai strict, care abordeaza chestiuni revelate de criza creditelor de pe pietele internationale, relateaza Reuters.

Un cod voluntar de conduita din 2003, creat de organizatia internationala a comisiilor nationale de valori mobiliare (International Organisation of Securities Commissions - IOSCO), este inasprit saptamana aceasta, la o reuniune de la Paris.

IOSCO va publica noul cod in cursul acestei saptamani, dar nu va impune reguli obligatorii.

"Codul va fi intotdeauna unul voluntar", a declarat, pentru Reuters, o sursa avizata. "Va fi la latitudinea tarilor membre sa hotarasca daca vor implementa codul la nivel de legislatie", a explicat sursa citata.

Printre agentiile de rating la care se refera codul se numara Standard & Poor's (S&P), o divizie a McGrawHill Cos. Inc, si agentiile de evaluare financiara Moody's si Fitch, ultima parte a Fimalac.

Reprezentantii IOSCO au refuzat sa faca declaratii inainte de publicarea noului cod.

O serie de autoritati politice au criticat sectorul de activitate ca fiind prea putin reglementat,iar agentiile de rating i-au avertizat prea tarziu pe investitori cu privire la riscurile legate de produsele financiare structurate complexe asociate cu creditele ipotecare americane.

Agentiile de rating au dat calificative inalte unor astfel de produse, dar valoarea lor a scazut dupa ce au inceput sa se inmulteasca creditele neperformante pe segmentul ipotecar, ceea ce a dus la o criza a creditelor pe pietele internationale si a obligat bancile sa-si inregistreze in bilanturi deprecieri de active de 200 miliarde dolari, ca urmare a produselor structurate din portofoliile lor.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: