FIAT renaste Topolino
Data publicarii: 26-05-2008 | AutoConstructorului italian intentioneaza sa produca un model de oras prin care sa reinvie legendarul Topolino si care sa repete succesul originalului model care facea furori atunci cand a aparut pentru prima data, in 1937.
Urmasul lui Topolino (n.n. - numele italian pentru Mickey Mouse, adica "micutul soricel"), care la vremea respectiva era una dintre cele mai mici masini din lume, reprezinta raspunsul italienilor la avalansa de modele de clasa mica ce se anunta sa apara pe piata in urmatorii ani, cum ar fi VW up! si Toyota iQ, masini vor fi mai putin poluante.
Cu o lungime de sub 3 metri, viitoarea micuta torineza va rivaliza si cu modele actuale ca Smart ForTwo.
Dupa cum se poate observa in fotografiile de fata, generate pe calculator folosindu-se informatiile furnizate de un insider, noul Topolino va prelua liniile de design ale modelelor din actuala gama FIAT, adoptand blocurile optice fata mari cu geam clar si grila frontala de tip plasa inglobata in partea de jos a spoilerului.

La fel ca VW up!, Topolino va avea tractiune pe puntea spate, iar motorul va fi montat sub podeaua portbagajului. Acest lucru va permite inginerilor italieni sa maximizeze spatiul interior si sa asigure masinii o siguranta cat mai mare in caz de accidente. Puterea va fi asigurata de noul motor cu 2 cilindri si 900 cmc dezvoltat de FIAT.
Acest propulsor a fost deja vazut pe conceptul Panda Aria expus la Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut si va debuta si pe modelul 500 spre finele anului. Daca 500-le va fi oferit in doua versiuni de putere ale acestui motor - turbo de 105 CP sau normal aspirat de 65 CP - probabil ca Topolino va fi disponibil doar in varianta de 65 de "cai".

Propulsorul va fi legat la o transmisie de tip DSG si va fi echipata cu sistemul "stop-start", care opreste motorul atunci cand situatia din trafic o cere. In consecinta, Topolino ar trebui sa afiseze un consum mixt de sub 3 l/100 km si sa emita mai putin de 90 g CO2/km.
La interior, noua citadina va putea fi configurata cu un layout 3+1 locuri, prima data vazut pe conceptul Trepiuno - cel care a previzionat noul FIAT 500 la Salonul Auto de la Geneva din 2004.
Cel mai probabil, noul FIAT Topolino va fi lansat in anul 2010.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii