Google, cel mai mare inamic al jurnalismului
Data publicarii: 26-05-2008 | MediaCel mai mare colector de taxe din spatiul "dot.com" nu da nici un cent din buzunar corespondentilor de presa din Irak. Ia cu voluptate din stanga si din dreapta continut documentat si furnizat de presa traditionala fara sa dea mare lucru la schimb. "Google promoveaza o presa prea libera si este, astfel, cel din urma dusman al jurnalismului", se lamenteaza Roben Farzad, jurnalist la "BusinessWeek".
Convergenta digitala si migratia spre online sunt, fara indoiala, fraze pompoase care nu lipsesc din recentele rapoarte anuale care iau pulsul mass-media. "In ceea ce priveste insa jurnalismul, aceste constatari aduc dupa ele falimentul", spune Fazard. "Argumentul ca enormul cost al documentarii jurnalistice ar putea fi amortizat prin publicitatea online sau prin banii oferiti de Google in schimbul unui motor de cautare in coltul paginii web este de-a dreptul idiot", o spune si Craig Moffett, analist in cadrul companiei Bernstein Research.
Nu ca celor de la Google le-ar pasa vreun pic de acest lucru, puncteaza Farzad: "Nu mai departe de anul viitor, Google va detine jumatate din piata de publicitate online, estimata la peste 50 de miliarde de dolari.
Pentru fiecare dolar provenit din publicitatea pe care o afiseaza, Google nu ofera aproape nimic la schimb furnizorilor de continut. Desi trage imense foloase din intregul proces, Google nu vireaza nici un penny pentru a proteja corespondentii din Bagdad si nici nu plateste nota de plata unui reporter cand merge la un interviu".
Jurnalistul mai aminteste ca anul trecut s-a petrecut cea mai mare reducere de personal din mass-media din SUA ultimilor treizeci de ani, "iar versiunile publicatiilor se chinuiesc inca sa absoarba aceasta mana de lucru pusa pe liber. Veniturile din publicitate si valorile de piata ale ziarelor si revistelor americane au fost efectiv anexate de catre Google". Iar "insulta maxima" oferita exemplu de Farzad sunt cei 1,7 miliarde de dolari, platiti de motorul de cautare pentru achizitionarea YouTube, suma echivalenta cu jumatate din valoarea publicatiei "New York Times".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii