Capcanele ofertelor speciale din turism
Data publicarii: 16-05-2008 | TurismRomanii au intrat deja in "febra cumparaturilor" pentru vacantele de vara, iar tour-operatorii se dueleaza in oferte care mai de care mai atractive pentru a atrage clientela, noteaza Gandul. Cu toate acestea, de cele mai multe ori este vorba despre simple "cascadorii" de marketing, menite sa impresioneze marea masa a turistilor neavizati: ofertele care intr-adevar contin discounturi sau avantaje semnificative sunt extrem de rare si vin in general de la agentiile nou intrate pe piata.
Primul pas este facut la nivel declarativ, agentiile sustinand ca preturile nu s-au scumpit defel, ca s-a negociat la sange cu opertorii aerieni si hotelierii doar pentru ca turistul sa iasa in avantaj. Nimic mai fals: cataloagele de anul trecut ale marilor agentii demonstreaza ca, la sejururile externe, preturile au crescut in medie cu 8-10%, pentru servicii absolut identice, la aceleasi hoteluri.
Lucrurile nu stau mai bine nici pe litoralul romanesc, unde hotelierii au anuntat deja tarife cu cel putin 5% mai mari decat in 2007. Scuza este aceeasi in fiecare an: cresterea tarifelor la utilitati.
Preturi "de acrosaj" fara legatura cu realitatea
Chiar si romanul ceva mai meticulos, care tine bine minte cat a platit pentru vacanta de anul trecut si constientizeaza faptul ca toate aceste declaratii goale de continut ascund de fapt scumpiri semnificative, poate fi pacalit de oferte speciale care ascund costuri suplimentare ce uneori pot depasi 30% din pretul "de vitrina". Practica este cvasi-generalizata: de pilda, la Paralela 45, potentialul client este imbiat cu oferte gen "Antalya - un paradis all inclusive de la 422 de euro".
Daca iti incordezi vederea mai observi si un +75 de lei scris mult mai mic, dar, normal, iti spui ca 450 de euro pentru o saptamana la all inclusive intr-o statiune faimoasa e totusi destul de bine. Detaliile le afli abia dupa ce ai apucat sa te "ambalezi"si stai de vorba cu salariatul din agentie: aia 422 de euro sunt valabili doar in octombrie, preturile din iulie si august fiind de la 600 de euro in sus, iar in bani nu intra taxele de aeroport de 85 de euro, viza (10 euro) si asigurarea medicala. Pe scurt, cei 422 de euro sunt de fapt intre 700 si 800 de euro pentru o saptamana.
Unul din recordurile in domeniu este reusit de J'info Tours, care titreaza mare, pe pagina principala a site-ului web: "Charter Antalya de la 298 de euro". Daca dai un click sa vezi despre ce e vorba, deja pretul a sarit nitel, asa, din condei: pe pagina dedicata "ofertei" tariful incepe de la 313 euro. Mai dai un click, pe cel mai modest hotel din oferta, si afli ca pretul incepea de fapt de la 412 de euro pentru plecarile din… 25 aprilie! Bani in care, evident, nu intrau nici taxele de aeroport, nici viza. Cu un telefon la agentie te lamuresti in sfarsit: o saptamana in iulie te costa vreo 730 de euro.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des