Greenpeace pune tunurile pe multinationale
Data publicarii: 15-05-2008 | MediuOrganizatia care militeaza pentru protectia naturii a realizat reclame impotriva companiilor care distrug mediul, noteaza Adevarul. Multinationalele investesc sume din ce in ce mai mari in programe de responsabilitate sociala (CSR), insa, uneori, acestea se intorc impotriva lor.
Companii internationale, precum Unilever si Procter & Gamble, au intrat in valtoarea campaniilor de responsabilitate sociala pentru un plus de imagine, dar si pentru a distrage atentia opiniei publice de la exploatarile pe care le fac.
In plus, acestea incearca sa dea ceva inapoi societatii de la care a luat atatea. De curand, Greenpeace a criticat aspru una dintre campaniile lor sociale, facand referire la clipul viral realizat de Unilever pentru Dove, "Campanie pentru frumusete adevarata".
Spotul arata o fetita care este "bombardata" de mesaje din mass-media despre ce inseamna sa arati bine. In final, apare sloganul "Vorbeste cu fiica ta despre frumusete inainte sa o faca industria!". Agentia care a creat campania sociala a fost Ogilvy, companie care lucreaza cu brandul Dove dintotdeauna.
Ca raspuns la acest clip, Greenpeace a realizat un spot dupa aceeasi reteta, cu o tanara din Indonezia "asaltata" de imagini cu paduri distruse si urangutani ucisi. Mai mult, cativa reprezentanti Greenpeace, imbracati in costume de urangutani, au invadat birourile Unilever pentru a protesta fata de exploatarile de ulei de palmier din padurile tropicale. Sloganul antireclamei este "Vorbeste cu Dove pana nu e prea tarziu!".
Unilever, presat de Greenpeace
De ce Greenpeace s-a indreptat spre Unilever? Reprezentantii ONG-ului au motivat prin faptul ca producatorul Dove este cel mai mare utilizator de ulei de palmier din lume, consumand unu din 20 de litri de ulei produs in Indonezia.
Dupa presiunile Greenpeace, reprezentantii Unilever au luat atitudine si au promis ca pana in 2015 vor incerca sa se indrepte spre furnizori care nu exploateaza padurea tropicala. E interesant de vazut cum va face multinationala acest lucru, avand in vedere ca uleiul de palmier extras din padurile tropicale sunt una dintre cele mai ieftine alternative pentru produsele sale.
Unilever nu este singura companie luata in vizor. P&G si Nestle sunt alte doua multinationale de pe lista neagra a Greenpeace, pentru ca folosesc si ele uleiul de palmier pentru produsele lor.
P&G este cunoscuta drept o companie activa prin campaniile de CSR pe care le deruleaza. Firma a fost numita "cel mai protector advertiser al familiei" de catre Parents Televisions Council, un ONG american care incearca sa invete parintii despre avantajele si dezavantajele televiziunii.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani