Peste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci
Data publicarii: 15-05-2008 | AfaceriPeste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), din totalul acestora 883 de societati reprezentand firme straine, a declarat Valeriu Geambazu, purtatorul de cuvant al institutiei.
"La nivelul anului 2007 la OSIM au fost primite 10.988 de solicitari de inregistrare de marca din partea firmelor romanesti si 883 din partea celor straine. Tot anul trecut am primit la Oficiu 1.673 de cereri de reinnoire a contractului. Fata de 2006 numarul de cereri a crescut semnificativ, iar pentru anul acesta ne astetam la un flux mult mai mare de solicitari din partea IMM, asta datorita numarului mare de programe de finantare de care beneficiaza acestea", a precizat reprezentantul OSIM.
Potrivit acestuia, orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca. Aceasta presupune ca pot fi inregistrate ca marci cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si, in special, forma produsului sau a ambalajului ori combinatii de culori, precum si orice combinatii ale acestor semne.
De aceste aspecte depinde si costul aferent inregistrarii, astfel ca in functie de natura solicitarii si prezentarea grafica, taxele care trebuie achitate pot ajunge pana la 7.500 de lei.
Valeriu Geambazu a tinut, totodata, sa sublinieze cat de important este ca firmele sa-si inregistreze marcile. "Inregistrarea marcilor confera titularului dreptul exclusiv de folosinta si, totodata, ii asigura siguranta ca marca sa este protejata impotriva contrafacerii si imitarii frauduloase. Marca este un element esential al strategiei firmelor; ea facand distinctia dintre produsele si serviciile firmei si cele ale concurentei", sustine reprezentantul OSIM.
De mentionat, insa, ca nu toate marcile pot fi inregistrate. Potrivit site-ului institutiei vizate, sunt excluse de la protectie si nu pot fi inregistrate marcile lipsite de caracter distinctiv, cele compuse exclusiv din semne sau din indicatii devenite uzuale in limbajul curent sau in practicile comerciale loiale si constante. De asemenea, nu sunt eligibile marcile care sunt de natura sa induca publicul in eroare, cele care sunt contrare ordinei publice sau bunelor moravuri, sau marcile care contin, fara consimtamantul titularului, imaginea sau numele patronimic al unei persoane care se bucura de renume in Romania.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani