Comportamentul te poate exclude din echipa
Data publicarii: 12-05-2008 | HR/CariereSpecialistii iti recomanda sa ai grija la felul in care te porti la serviciu, daca nu vrei sa fii izolat de colegi sau, si mai rau, sa-ti pierzi postul, noteaza Evenimentul Zilei.
Daca vrei sa ai o relatie foarte buna cu cei din echipa ta, trebuie sa inveti cum sa te comporti la locul de munca. De exemplu, daca esti o persoana care lanseaza zvonuri, colegilor nu o sa le mai placa sa-si mai petreaca timpul in compania ta.
"Trebuie sa incerci sa te controlezi si sa nu mai spui lucruri urate si mai ales false despre cei cu care lucrezi. Pastreaza pentru tine comentariile rautacioase si spune ceva despre o persoana doar daca este de bine", recomanda Alexandra Urseanu, account executive al Hart Human Resource Consulting.
Nu fi "Gica contra"!
Un astfel de om, mereu sceptic, care tot timpul are ceva de spus impotriva si pe care nimeni si nimic nu-l poate multumi, "reuseste" sa demotiveze intreaga echipa.
"Am avut un astfel de angajat. Desi am incercat sa-l facem sa se corecteze, nu am reusit. Dimpotriva, mai multi angajati au preluat din atitudinea lui. Am decis ca, daca nu vreau sa-mi pierd mai multi oameni, trebuie sa renunt la el", povesteste Cristina Fedorovici, senior consultant al Advice Human Resources din Bucuresti.
Vorbeste atunci cand trebuie
Esti o persoana care are ceva de spus tot timpul, chiar daca nu este neaparat un subiect despre care sa stii foarte multe lucruri? Ai cate o idee pe care tii sa ti-o exprimi, indiferent despre ce este vorba? In curand, colegii vor evita sa mai discute cu tine.
"Persoanele de acest gen cauta atentie si vor sa se afle in 'lumina reflectoarelor'. Fac 'cheta de afectiune' cu orice pret", considera Alexandra Urseanu. Daca te regasesti in acest tip de comportament, este indicat sa inveti sa respecti munca oamenilor de langa tine si sa nu te mai bagi in lucrurile care nu te privesc.
Pe de alta parte, sunt si persoane care nu au nimic de spus nici macar atunci cand li se adreseaza o intrebare. "Daca nu comunici suficient si nu-ti exprimi clar ideile, vor aparea incidente", este de parere consultantul in cariera Eduard Ezeanu. Solutia este sa ai un stil constructiv de comunicare, de preferat deschis, fara jigniri.
In cazul in care nu te preocupa proiectele la care trebuie sa muncesti impreuna cu cei din departamentul tau, colegii vor deveni nemultumiti.
"Trebuie sa incerci sa contribui si tu cu ceva atunci cand un proiect cere lucrul in echipa", spune specialista Alexandra Urseanu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani