Pacaleala cu pretul maxim recomandat
Data publicarii: 12-05-2008 | Economie"Pretul maxim recomandat" este o inselatorie si nu face decat sa-l induca in eroare pe consumator. De pilda, producatorii pot indica un pret maxim pe ambalaj, dar nu il negociaza si cu comerciantul, care ii poate stabili un adaos consistent.
Imi cumpar o ciocolata Milka M-Joy de la un magazin. Platesc 2,5 lei pentru ciocolata si descopar apoi ca producatorul a indicat intr-o bulina portocalie de pe ambalaj un pret "recomandat" de 2 lei. "Pretul maxim recomandat" este o inselatorie si nu face decat sa-l induca in eroare pe consumator. Produca torul indica un pret maxim pe ambalajul produsului, dar nu negociaza cu comerciantul incadrarea in respectivul pret. Daca in cazul ciocolatei Milka diferenta era de "doar" 50 de bani, pentru alte produse ecartul ajunge chiar si la 2 lei.
Contactat de EVZ, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Gheorghe Ciubotaru, a declarat ca, deocamdata, afisarea unui pret recomandat si nerespectarea lui nu sunt amendate, dar ca practica va fi inclusa in curand la capitolul "inselatorie". "In ultimul timp au fost inregistrate mai multe plangeri din partea consumatorilor privind preturile recomandate. Acum practica nu este incadrata la inselatorie, dar cred ca ar trebui sa completa m legea. Vom incepe analiza in curand", a spus Ciubotaru.
Confuzie la raft
Chestionati de EVZ despre indicarea pe ambalaj a unui pret mai mic decat pretul de vanzare, reprezentant ii Kraft Foods, producatorul ciocolatei Milka, au refuzat sa comenteze, pe motiv ca sunt ocupati cu alte probleme.
A raspuns insa intrebarilor producatorul berii Tuborg, care a renuntat de anul acesta sa mai foloseasca preturi recomandate. "La modul teoretic, «pretul recomandat» este un intrument foarte util, in special din perspectiva consumatorului, el putand avea un foarte bun reper pentru plaja in care poate varia pretul unui anumit produs", spune Catalin Ignat, directorul de marketing si vicepresedintele URBB. "Experienta anilor trecuti ne-a demonstrat insa ca producatorul nu poate influenta pretul cu care produsul ajunge la raft, creandu-se in final confuzii. De aceea, in 2008 am decis sa renuntam la productia si vanzarea produselor cu pretul recomandat mentionat pe ambalaj", explica reprezentantul producatorului de bere.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii