Contractul pentru linia feroviara Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului
Data publicarii: 05-05-2008 | EconomieContractul pentru construirea liniei de cale ferata Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului, a declarat, luni, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
"Contractul va fi semnat pana la sfarsitul anului cu firma care va proiecta si construi linia feroviara Bucuresti-Otopeni. La ora actuala am introdus pe ordinea sedintei de Guvern indicativii tehnico-economici, iar la recrificarea bugetara din luna iunie vom stabili sumele necesare pentru aceasta investitie", a precizat Ludovic Orban.
Lucrarea va viza electrificarea a aproximativ 12 kilometri de cale ferata, dublarea liniilor pe o distanta de 12 kilometri, modernizarea garilor si coordonarea cu transportul public din Bucuresti.
Proiectul de legatura feroviara dintre Bucuresti si Otopeni a fost avizat de Comisia Tehnica Economica a declarat in luna martie ministrul transporturilor, Ludovic Orban. In plus, au fost identificate lucrarile care trebuie efectuate pentru dublari de linie, electrificari precum si analiza pozitionarii garilor.
Directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, declara la inceputul lunii noiembrie 2007 ca lucrarile pentru construirea liniei feroviare intre Gara de Nord Bucuresti si aeroportul Otopeni vor fi incepute in cel mult doi ani si vor fi finalizate in 2012. Potrivit acestuia, executia lucrarii va dura aproximativ un an si jumatate.
Totodata, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat luni ca inelul feroviar al Capitalei, care inconjoara Bucurestiul pe o distanta de 62 kilometri, va fi reabilitat in trei ani.
Astfel, daca in prezent exista 14 statii pe inelul feroviar, urmeaza sa mai fie construite alte 13, la intersectia cu principalele bulevarde.
Prin inelul feroviar va fi evitata traversarea orasului cu transportul rutier. Orban a mai declarat ca vor fi achizitionate trenuri noi, de tip urban, asemanatoare cu Sageata Albastra.
De asemenea, cele 27 de statii preconizate pentru inelul feroviar al capitalei vor fi: Bucuresti Nord - Grivita - Chitila, Bucuresti Vest - Cotroceni -Varteju - Jilava - Progresu - Popesti Leordeni, Bucuresti Sud - Pantelimon - Bucur Obor, Bucuresti Baneasa - Voluntari - Otopeni - Mogosoaia - Chitile.
Ministrul transporturilor a parcurs luni o parte din traseul inelului feroviar cu plecare din Gara de Nord, in acelasi timp cu pornirea unui microbuz pe linia de centura a capitalei. Traseul cu trenul a fost efectuat in 37 de minute, mergand cu 50 km/ora, iar microbuzul pana la statia Progresu a facut o ora si un sfert.
Ludovic Orban a mai declarat ca practic se va demara si proiectul inelului verde al Bucurestiului prin amenajarea pe tot traseul inelului feroviar a unei liziere cu o latime de 20 metri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani