Faliment la business class
Data publicarii: 29-04-2008 | TurismCompania aeriana americana de business class Eos si-a incetat ieri operatiunile, amenintata fiind de faliment, noteaza Evenimentul Zilei.
Oficialii companiei sustin ca nu au bani suficienti pentru a continua operatiunile, dupa ce au ratat oportunitatea unei investitii care ar fi adus suficiente fonduri pentru a sustine Eos pana in 2009, potrivit BBC.
Operatorul aerian Eos a fost infiintat in urma cu doi ani. Compania opera zboruri intre aeroportul JFK, din New York, si Stansted, din Londra, Marea Britanie. "Din nefericire, tocmai cand eram pe punctual de a incheia o investitie favorabila care ne-ar fi permis sa operam profitabil pana in 2009, au aparut niste probleme peste care nu am putut sa trecem", a declarat seful Eos, Jack Williams.
In decembrie anul trecut, compania rivala Maxjet a fost, de asemenea, inchisa. In ultima perioada, intreaga industrie aeriana incearca sa tina piept preturilor mari la combustibili, presiunii competitionale, cumulate cu un numar in scadere de clienti, mai ales in Statele Unite si in Marea Britanie.
Servicii la pret de "economic"
Problema lipsei de profitabilitate a serviciilor din clasa business oferite de companiile aeriene a aparut doar in SUA si in Marea Brianie. In Romania, operatori mari precum Tarom fac eforturi pentru a inregistra castiguri din aceste servicii. In urma cu cateva saptamani, operatorul autohton a lansat o serie de oferte de bilete la clasa business la preturi similare cu cele pentru clasa economic.
In limita unui numar de locuri, oamenii de afaceri pot calatori in Europa la preturi cuprinse intre 200 de euro si 400 de euro - bilet dus-intors cu taxe incluse. In plus, companiile aeriene au lansat programe speciale prin care clientii fideli, in special cei corporate, beneficiaza de bilete la preturi promotionale si de posibiliatea de a face rezervari complete ce includ si cazare la hotel, in cazul acumularii unor puncte de fidelitate.
Serviciile de business ale unor companii merg chiar mai departe de atat. Operatorul American Delta Air Lines ofera clientilor business posibilitatea de a ajunge exact la destinatia dorita din Statele Unite prin inchirierea unor elicoptere care pot ateriza chiar in centrul marilor orase. Costul unui astfel de serviciu este de aproximativ 100 de dolari/persoana. Potrivit datelor oficiale, gradul de ocupare a curselor de linie este in cele mai aglomerate perioade - adica vara si in timpul Sarba- torilor de Iarna - de aproximativ 80%.
In cazul clasei business, gradul de ocupare chiar si in lunile aglomerate abia daca ajunge la 50%. Unele companii au renuntat chiar la delimitarea locurilor business in interiorul avioanelor, tocmai din cauza numarului mic de clienti. Oficialii operatorilor aerieni recunosc ca serviciile de business trag uneori in jos profitul companiilor. Totusi, acestia sustin ca unul dintre obiectivele-cheie este gasirea unei strategii pentru atragerea clientilor pe acest segment.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des