Angajatii care pleaca influenteaza reputatia companiei
Data publicarii: 28-04-2008 | HR/CariereAngajatii care pleaca din companie sunt cel putin la fel din importanti ca si cei care raman, din punctul de vedere al modului in care influenteaza brandul de angajator al firmei. Potrivit specialistilor in resurse umane, managementul trebuie sa acorde o atentie cat mai mare modului in care compania se desparte de un angajat, precum si relatiei pe care o pastreaza ulterior cu acesta.
"Este important sa avem grija si de angajatii care pleaca din companie pentru ca, plecand, devin ambasadorii nostri; daca au fost multumiti, recomanda compania mai departe", spune Charlie Crocker, CEO Barnett McCall, firma de recrutare si consultanta in resurse umane.
Specialistii in resurse umane recomanda ca firmele sa nu impiedice plecarea unui angajat, in conditiile in care acesta a decis sa aleaga noi posibilitati de dezvoltare, dand ca exemplu companii precum McDonald's sau Coca-Cola, unde angajatii sunt informati atunci cand firma nu le mai poate oferi, pentru moment, oportunitati de promovare conforme cu aspiratiile si pregatirea lor.
Firma isi creeaza astfel o imagine de bun angajator, preocupat de carierele angajatilor, chiar si atunci cand nu le mai poate sprijini ascensiunea. General Electric sau Procter&Gamble sunt alte doua companii care au introdus acest concept in politica lor globala de resurse umane. Interviul de la plecarea din firma (asa-numitul exit interview) este o modalitate utilizata frecvent de companii pentru a clarifica nemultumirile angajatilor care pleaca.
"Analiza informatiilor obtinute din aceste intalniri reprezinta un overview asupra imaginii pe care compania respectiva o are ca angajator", a declarat Beatrice Vana, HR manager pentru compania S&T, firma specializata pe furnizarea de solutii si servicii IT.
Potrivit unui studiu realizat de revista americana Human Resource Executive Magazine, 96% dintre managerii de resurse umane realizeaza exit-interviews cu angajatii care parasesc organizatia voluntar, insa doar 4% folosesc o metoda sistematica de colectare si de comparare a datelor obtinute astfel.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des