Produsele din cosuletele de Pasti se vand mai scump decat separat
Data publicarii: 24-04-2008 | DiverseSupermarketurile atrag clientii in ajun de sarbatori cu tot felul de pachete, continand doua sau trei alimente, comercializate sub denumirea de "cosulet de Pasti", noteaza Gardianul. Pretul acestora este cu mult mai mare decat cel expus pentru fiecare aliment vandut separat. In opinia agentilor economici, diferenta de pret se regaseste in ambalaj si prezentare. Unele alimente dorite de clienti nu se mai vand separat in aceasta perioada.
In aceste zile premergatoare marii Sarbatori de Pasti, toate magazinele si tarabele sunt luate cu asalt. In special supermarketurile si hipermarketurile, deoarece fiecare gospodina isi calculeaza fiecare leu sortit cheltuielii, astfel incat sa scoata pentru produsul dorit un pret cat mai mic posibil. Este o realitate faptul ca in mintea fiecarui roman exista convingerea ca produsele comercializate in supermerkaturi sunt putin mai ieftine decat cele dintr-un magazin oarecare.
Numai ca, profitand de febra cumparaturilor, comerciantii au gasit solutii inventive de vanzare a produselor specifice pentru aceasta sarbatoare, prin metoda "cosuletul de Pasti". In acest cosulet sunt frumos ambalate, cu fundita, doua sau chiar trei produse alimentare al caror pret unitar este mai mare cu patru-cinci procente fata de aceleasi alimente expuse separat in galantar si pentru aceeasi cantitate. Astfel, intr-unul din cele mai cautate supermarketuri, clientul poate cumpara de la raionul de mezeluri un pachet ce contine drob de porc, sunca York si carnati taranesti.
Fiecare aliment din pachet cantareste 400 de grame, iar pretul lui total este de 15,69 lei. In realitate, daca aceste produse ar fi cumparate separat si la aceeasi cantitate, clientul ar plati mai putin: 4,8 lei pentru drob, 3,7 lei pentru sunca si 5,2 lei pentru carnatii taranesti. In total, romanul ar scoate din buzunar doar 13,7 lei. O alta metoda de a scoate mai multi bani din portofel tine de cosuletele cu oua vopsite. Astfel, au aparut spre vanzare ispititoare cofraje mici, cu cate zece oua fierte si vopsite, deci doar bune de ciocnit, pentru care doritorul plateste la casa 7,19 lei pentru o cutie.
Pretul mediu de vanzare al unui ou la tarabele din piete, special amenajate pentru comercializarea acestui produs, este de 40 de bani bucata. La un calcul simplu, pentru zece oua cumparate s-ar plati doar 4 lei si, daca mai punem la socoteala ca pentru cele zece oua este indeajuns un pliculet de vopsea, poate doua, care costa 50 de bani unul, ar insemna ca toata investitia ar fi de numai 5 lei.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des