Blogul, ultima moda in procesul de recrutare
Data publicarii: 23-04-2008 | HR/CariereInformatiile continute de o astfel de pagina de net sunt recomandari pe care specialistii in resurse umane le folosesc in selectia de potentiali candidati pentru un anumit job, noteaza Adevarul. Clasicul CV sau banala scrisoare de intentie incep sa devina instrumente invechite in procesul de recrutare. Diversificarea metodelor de comunicare si de exprimare va duce la orientarea angajatorilor catre canalele neconventionale, la "moda". Ultima gaselnita in materie de descriere personala, ce va contribui si va completa munca specialistilor in recrutare, este blogul.
Vazut ca un instrument prin intermediul caruia potentialul angajator isi poate completa profilul candidatilor cu aspecte mai personale ce tin de afinitati culturale, politice si nu numai, blogul are toate sansele sa devina o parghie importanta in cautarea candidatului ideal. Mai mult decat atat, specialistii in resurse umane sustin ca aceasta forma de exprimare va fi folosita atat in recrutarea personalului de top, dar si pentru functiile de executie. Desi nu va fi folosit niciodata ca instrument exclusiv de recrutare, blogul va avea un cuvant de spus in procesul de selectie a candidatilor.
Noua forma de exprimare aduce notorietate
"Care este diferenta dintre blog, pe de o parte, si forumuri, grupuri de discutii si chat-uri, pe de alta parte? Structura si display-ul continutului. Blogul este un mediu in care continutul primeaza, unde atat «proprietarul», cat si «comentatorii» expun pe larg, de obicei, opinii si pareri. Iata un motiv care ne incurajeaza sa plasam blogul mai degraba in categoria instrumentelor adesea folosite pentru alcatuirea profilului candidatului si deci folositor mai ales in procesul de selectie", spune Anca Neagu, senior consultant in cadrul companiei de recrutare Professional.
Potrivit acesteia, importanta blogului in recrutare este generata, momentan, de inovatia pe care o reprezinta, fiind "un trend" cu potential. Sa ai un blog poate face diferenta atunci cand vine vorba de vizibilitate in ochii angajatorului. "Blogul il scoate din anonimat pe posesorul sau, ceea ce este deja un avantaj major fata de alti posibili candidati. Blogul aduce autorului, chiar si fara a avea aceasta intentie, notorietatea necesara pentru a fi reperat si contactat de recrutori, potentiali parteneri de afaceri", a declarat Gabriela Constantinescu, HR manager al companiei Piraeus Bank.
In opinia sa, blogul este un purtator de mesaje care il definesc pe cel care le-a postat intr-un mod mai fidel decat ar putea-o face un CV sau o scrisoare de intentie. Prin urmare, cunoscand valorile exprimate de o persoana pe blog, recrutorul intuieste ca persoana este sau nu potrivita pentru o companie sau pentru o slujba. In aceste conditii, sansele de succes ale procesului de recrutare cresc. Informatiile pe care le contine un blog despre persoana care te intereseaza in procesul de recrutare sunt mai degraba recomandari pe care recrutorii le folosesc.
"Ce anume ii place, cum si cu cine interactioneaza, subiecte de interes sau perspective de abordare ale unei teme. Toate acestea duc la o cunoastere mai profunda si mai nuantata a unei persoane. Sunt lucruri pe care de obicei le cautam «in piata»", spune Gabriela Constantinescu. Prin urmare, blogul nu este un instrument vital in evaluare, ci mai degraba un instrument-suport, insa in timp, poate fi perfectionat ca metoda adiacenta de lucru, asemanatoare cautarii de CV-uri.
"Ne raportam la amploarea pe care o are, momentan, la noi in tara. Desi ofera, poate, o viziune mai complexa decat a unui CV, fiind un instrument de continut, el poate fi si un suport informational, o cale de cautare pentru personalul care deruleaza recrutarea. Blogul are potential sa devina un instrument important pentru recrutare, adresandu-se, totusi, unui public-tinta destul de specific", spune Anca Neagu, senior consultant la Professional.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului