Piata romaneasca de credite de consum s-ar putea dubla pana in 2011
Data publicarii: 22-04-2008 | Finante-BanciPiata romaneasca de credite s-ar putea dubla pana in 2011, pana la cel putin 30 miliarde euro, ca urmare a ratei ridicate de crestere a sectorului, estimata sa se mentina la 15-20% pe an, a declarat directorul executiv al KBC Consumer Finance, Willem Huetin.
In 2007, piata creditelor de consum in Romania era de 15 miliarde euro.
"Estimam o crestere anuala de 15-20% a pietei, care ar putea depasi 30 miliarde euro pana in 2011, pe baza unei cresteri puternice a creditelor pentru consum si a consumului personal, care genereaza o cerere din ce in ce mai mare pentru produse si servicii financiare", a precizat Huetin.
El a explicat ca, la fel ca in alte tari din Europa Centrala si de Est, in Romania piata creditelor de consum este foarte competitiva.
Reprezentantul KBC Consumer Finance a mentionat ca datele macroeconomice ale Romaniei sunt favorabile, in conditiile in care este estimata o rata a inflatiei de 3,3% in 2010 si de 3% in 2011.
In ce priveste investitiile straine directe, acestea sunt estimate la 4,9 miliarde euro in acest an si de circa 4,77 miliarde euro atat in 2009, cat si in pentru in 2010.
In 2007, investitiile straine directe au fost de 7,07 miliarde euro, potrivit datelor BNR.
El a mentionat ca grupul s-a orientat catre o companie de credite de consum, deoarece "este mai costisitor sa construiesti o retea bancara".
"Daca intri pe piata bancara, trebuie sa fii in varful pietei. Am ales creditele de consum deoarece ne ofera o platforma mult mai solida", a mentionat Huetin.
In ce priveste dezvoltarea KBC Consumer Finance in Romania, Huetin a mentionat ca grupul analizeaza posibilitatea de extindere in orase mai mici, iar in prezent compania se afla in faza de construire a retelei.
"Ne intereseaza asigurarile si domeniul bancar. Nu stim care va fi urmatorul pas, dar cu siguranta va fi in domeniul bancar sau al asigurarilor", a declarat directorul executiv KBC Group Andre Bergen.
El a mentionat ca grupul are o strategie de costuri reduse, iar atunci cand face investitii sunt luate in calcul si situatiile mai dificile, precum cea in care economia ar inceta sa mai creasca.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului