Romania este pe ultimul loc in Europa ca siguranta a circulatiei
Data publicarii: 22-04-2008 | DiverseAsociatia pentru Siguranta Rutiera sustine ca pe soselele romanesti mor anual aproximativ 3.000 de persoane, numarul ranitilor grav este in jur de 7.000, iar costurile economice si sociale ale accidentelor depasesc 2% din PIB.
"Gradul de severitate al accidentelor plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa ca siguranta a circulatiei, cu o medie de o persoana decedata la trei persoane grav ranite, mult peste media europeana de 1/40. (...) Din 1990 si pana azi, soselele din Romania au facut mai multe victime decat un razboi: peste 40.000 de morti si sute de mii de raniti", a declarat presedintele Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie, Marian Nedelescu.
In Romania, numarul accidentelor a crescut cu 50%, iar riscul de deces in accidente rutiere este de 68, adica de sapte ori mai mare decat in Marea Britanie.
Asociatia pentru Siguranta Rutiera, care cuprinde mai multe ONG-uri printre care si AVAC, a constatat, in urma unor studii statistice, ca numai in primul trimestru al anului 2008 au murit zilnic in accidente rutiere 6-7 persoane, in timp ce aproape 10-15 persoane sunt ranite grav.
"Este revoltator ca am ajuns ca Romania sa fie singura tara unde numarul accidentelor nu mai scade ci creste vertiginos", a spus vicepresedintele AVAC, Adrian Ionescu. Vicepresedintele AVAC a subliniat ca printre cauzele producerii accidentelor se numara viteza neadaptata la conditiile de drum, starea precara a sigurantei rutiere in Romania si mai ales a drumurilor. "Centura Ploiesti Vest trebuia sa se termine, Autostrada Soarelui este reabilitata atat de bine incat drumul este numai valuri, valuri, centura Sibiului nu este nici la aceasta ora finalizata si in plus nimeni din CNADNR nu a fost nici macar mustrat", sustine reprezentantul AVAC.
Reprezentantii ASR au cerut ca din Compania Nationala a Drumurilor Nationale din Romania (CNADNR) sa fie demise toate persoanele responsabile de siguranta rutiera. De asemenea, acestia au mentionat faptul ca nu exista comunicare intre Compania Nationala a Drumurilor Nationale din Romania si ceilalti factori implicati in siguranta rutiera.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii