Celularele s-au incins la apelul reclamelor
Data publicarii: 17-04-2008 | MediaIn primul trimestru al acestui an, volumul brut de publicitate pentru telefoanele mobile a fost de 7,5 milioane de euro, cu 170% mai mare decat in aceeasi perioada a anului 2007, noteaza Adevarul.
Dupa un an in care bugetele de promovare a telefoanelor mobile au cunoscut un regres, primul trimestru din 2007 marcheaza o revenire in forta a acestei categorii pe piata publicitatii. Televiziunile au beneficiat din plin de "invazia mobilelor", atragand un volum brut de publicitate de trei ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Un studiu realizat de cercetatorii unei universitati din Marea Britanie (n-are importanta universitatea!) arata ca britanicii intra in panica, ajungand pana la depresie, cand isi pierd telefoanele mobile sau cand uita unde le-au pus. (N-are importanta cat de profesionista este cercetarea. Presa abunda in tot felul de studii ale unor colective celebre sau obscure de cercetatori.)
Un lucru e sigur: reclamele la telefoanele mobile nu-i pot scoate pe britanici din depresie (sau pe alti utilizatori de pe planeta), dar ii pot convinge pe consumatori sa-si schimbe marca de mobil.
In Romania, bugetele pentru promovarea brandurilor de telefoane mobile sunt in continua crestere. Pentru ca oferta de terminale se afla intr-o stransa legatura cu servicii de telefonie mobila, numeroase campanii de promovare vizeaza atat pachetul, cat si telefonul propriu-zis. Cu alte cuvinte, telefonul mobil este plasat "in coada" mesajului publicitar ce vizeaza oferta de abonament. Exista insa si campanii derulate strict pentru marcile de telefoane mobile.
In primele trei luni ale acestui an, volumul brut de publicitate consumat pe tv, presa si radio, pentru marcile de telefoane mobile (numai in campaniile de brand) s-a ridicat la 7,5 milioane de euro (calculat pe tarifele lista de publicitate).
Potrivit monitorizarilor Alfa Cont, suma este cu 170% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand s-a atins un volum brut de 2,7 milioane de euro. Conform acelorasi monitorizari, numarul de insertii pe tv, presa si radio a fost de 4.802, cu 87% mai mare decat in primul trimestru al anului 2007. Se poate spune ca promovarea telefoanelor mobile a debutat in forta (uzitata sintagma!) in acest an.
Grosul bugetelor s-a indreptat catre televiziuni: 7,34 milioane de euro (pentru 4.655 de spoturi). In primele trei luni ale anului trecut, televiziunile au atras un volum de 2,4 milioane de euro (2.258 de spoturi). Pentru ca in debutul acestui an, telefoanele mobile "s-au napustit" pe televiziuni, acest fapt a produs o reducere a consumului de spatii publicitare pe celelalte medii, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Doar sase machete in ziare
Astfel, piata radio a difuzat doar 90 de clipuri publicitare (in volum brut de 19.500 euro), cu 121 mai putin decat in 2007. In reviste, au aparut 51 de machete publicitare (in valoare bruta de 140.000 de euro), cu 18 mai putin decat in anul precedent. De remarcat ca in ziare, in perioada analizata, reclamele pentru aceste produse s-au putut numara pe degetele de la doua maini: sase! Anul trecut, ziarele au fost ceva mai "norocoase", atragand 18 machete.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman