Agresiune si inselatorii in comert
Data publicarii: 16-04-2008 | DiversePe piata romaneasca, si nu numai, exista o adevarata industrie a tehnicilor de promovare si de vanzare a produselor, cu sute de carti si cursuri de specialitate care incearca sa gaseasca cele mai bune modalitati de a ajunge la consumatori, de multe ori prin practici care nu sunt intru totul corecte, noteaza Romania Libera. Legea imparte practicile comerciale inselatoare in doua categorii: actiuni inselatoare si omisiuni inselatoare.
Actiunile reprezinta activitati ale operatorilor pe care acestia le intreprind in promovarea si vanzarea produselor.
Conform legii, o practica este considerata a fi actiune inselatoare in patru situatii: daca ea contine informatii false daca, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, chiar daca informatiile prezentate sunt, in fapt, corecte in privinta unuia sau mai multor elemente daca implica orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativa, creand o confuzie cu alt produs, marca, numele sau cu alte semne distinctive ale unui concurent nerespectarea de catre comerciant a obligatiilor prevazute in codul de conduita pe care s-a angajat sa il respecte, daca angajamentul sau nu este o aspiratie, ci este ferm si poate fi verificat, ori daca acesta indica, in cadrul unei practici comerciale, ca s-a angajat sa respecte codul.
Consumatorii au nevoie de informatii pentru a lua decizii in deplina cunostinta de cauza. Aceste informatii trebuie sa fie oferite de operatorul economic, avand in vedere necesitatile consumatorului mediu. O practica este considerata a fi omisiune inselatoare in trei situatii: daca omite o informatie esentiala necesara consumatorului mediu, tinand cont de context, pentru luarea unei decizii comerciale in cunostinta de cauza daca operatorul economic ascunde sau ofera intr-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu sau in contratimp o informatie esentiala daca operatorul economic nu indica intentia comerciala a practicii, in cazul in care aceasta nu rezulta deja din context.
Si in cazul actiunilor si al omisiunilor inselatoare, elementul esential pentru ca activitatea respectiva sa fie considerata inselatoare este ca aceasta sa il determine sau sa fie susceptibila sa-l determine pe consumator sa ia o decizie comerciala pe care altfel nu ar fi luat-o.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman