Cum se depune declaratia fiscala online

Data publicarii: 15-04-2008 | Finante-Banci

De anul acesta, firmele din orice judet pot depune declaratiile fiscale online, iar pentru a priceda astfel trebuie sa parcurga niste pasi, noteaza Cotidianul. Prima etapa care trebuie parcursa pentru a putea depune la Fisc declaratia online este obtinerea certificatului digital. Primul pas este crearea unui cont de utilizator pe pagina ANAF, la adresa anaf.mfinante.ro.

Apoi se completeaza Formularul 140 "Cerere pentru obtinerea certificatului digital", gasit tot pe site-ul ANAF, si se transmite pe cale electronica spre ANAF. Dar, pentru ca relatia firmei cu Fiscul sa devina una electronica, tot mai trebuie facut un drum la ghiseul Administratiei Financiare. Adica, Formularul 140 trebuie completat si pe suport de hirtie.

Formularul, semnat si stampilat, trebuie apoi depus la Directia Judeteana a Finantelor Publice in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal. De asemenea, trebuie insotit de mai multe documente: actul de autorizare a functionarii contribuabilului (in original si copie), documentul de identitate al solicitantului (in original si copie), un document in care firma da dreptul solicitantului sa semneze declaratiile fiscale.

Cererea se depune de catre aceeasi persoana care va semna mai departe declaratiile fiscale. Apoi, urmeaza ca ANAF sa trimita in scurt timp un mesaj pe e-mail solicitantului cu informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital. ANAF va elibera certificate doar pina pe 1 mai.

Dupa aceasta data, certificatele digitale vor putea fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica (certSIGN si DigiSign). Certificatul digital emis de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala este valabil pina pe 1 mai 2009. Abia dupa ce acest certificat digital va fi instalat se pot depune online declaratiile.

Operatiunea de depunere incepe cu logarea utilizatorului pe pagina anaf.mfinante.ro. De pe pagina principala se merge la categoria "Descarcare formulare" (pe banda superioara albastra a paginii ANAF), unde se gasesc formularele si instructiunile de completare.

Dupa completarea formularelor, pe tipuri de obligatii, potrivit instructiunilor, urmeaza semnarea electronica, pentru care se utilizeaza certificatul digital obtinut de la ANAF. Transmiterea formularelor se face prin optiunea "Transmitere declaratii" de la aceeasi categorie. Dupa transmiterea declaratiei, contribuabilul va primi un mesaj de confirmare, care contine numarul de inregistrare la ANAF si data depunerii.

Dupa acest moment, semnatarul declaratiilor va primi mesaje privind stadiul procesarii acestora si, foarte important, existenta eventualelor erori.

Declaratii fiscale ce pot fi depuse online

  • Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat (formular 100);
  • Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale (formular 102);
  • Declaratie privind accizele (formular 103);
  • Declaratie rectificativa (formular 710);
  • Decont de taxa pe valoarea adaugata (formular 300);
  • Decont special de taxa pe valoarea adaugata (formular 301)
  • Declaratie privind impozitul pe profit (formular 101);
  • Decont privind accizele (formular 120).

Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: