Cand cel mai bun prieten devine dusman la serviciu

Data publicarii: 10-04-2008 | HR/Cariere

Computerul poate fi si un instrument ce pune capat unei cariere, noteaza Gandul. Chiar in momentul in care cititi aceste randuri ar trebui sa va puneti intrebarea: mi se permite sa citesc ziarele (online sau pe hartie) la serviciu? In conditiile actuale, limita intre utilizarea computerului in scopuri personale si folosirea acestuia in scopuri profesionale este destul de confuza. U.S. News & World Report a identificat 5 moduri sigure sa "scapi" de slujba cu ajutorul computerului:

1. Creati-va un blog

 Bloggerul american Chez Pazienza lucra ca producator pentru emisiunea "American Morning" de la CNN, pana in februarie, cand seful sau l-a informat ca postul de televiziune a descoperit ca numele lui apare intr-o serie de postari pe un blog si acest lucru a fost facut fara acordul CNN. Pazienza a fost demis la scurt timp, nu pentru faptul ca era creatorul blogului "Deus Ex Malcontent", in care ridiculiza toate personalitatile zilei, de la Oprah la presedintele Bush, ci pentru faptul ca politica postului de televiziune interzice angajatilor sa scrie pentru alte mijloace de informare fara acordul sau.

2. Jucati-va la serviciu

Solitaire, cel mai placut mod de a pierde timpul, nu este una dintre optiuni cand vine vorba de timpul petrecut la serviciu. Primarul New Yorkului Michael Bloomberg a surprins, in 2006, pe unul dintre angajatii primariei jucand Solitaire si l-a concediat. "Ma astept ca toti angajatii orasului, inclusiv eu, sa munceasca din greu", a comentat la acea vreme Bloomberg decizia luata. La randul sau, Richard Bayer, director executiv in cadrul unei companii de consiliere si plasare a fortei de munca, spune ca utilizarea computerului de serviciu si a timpului alocat jobului in scopuri personale este "modul clasic de a fura angajatorul in secolul 21". Acesta mai spune ca trimiterea a doua e-mailuri in scopuri personale, pe zi, este un lucru ce se incadreaza in limitele normale.

3. Uitati-va la fotografii

Da, acel gen de fotografii. Potrivit unui studiu recent realizat de catre American Management Association in colaborare cu ePolicy Institute, aproximativ o treime din sefii intervievati si-au concediat angajatii pentru folosirea internetului in scopuri nepotrivite si 84% dintre cei concediati au recunoscut ca motivul a fost vizionarea, downloadarea sau uploadarea de materiale pornografice. Problema-cheie in acest caz este intimitatea, mai exact, angajatul trebuie sa stie ca nu are niciun fel de intimitate atata timp cat este la serviciu, iar majoritatea cazurilor care au ajuns in instanta pe aceasta problema au dat castig de cauza angajatorului, spune Nancy Flynn, director executiv al ePolicy Institute.

4. Postati-va propriile fotografii

Site-urile de socializare on-line tind sa devina din ce in ce mai formale. Angajatorii au inceput sa monitorizeze retelele de socializare, spune Flynn. "Nu numai ca firmele se tem ca informatii din interior sa fie divulgate, dar nici nu vor sa vada poze cu mana­gerul care danseaza beat pe mese" la o petrecere privata, afirma Nancy Flynn.

5. Scrieti e-mailuri intr-un limbaj vulgar

Peste un sfert dintre angajatii concediati au fost dati afara pentru ofense aduse prin intermediul e-mailului si 62% dintre acestia au recunoscut ca au folosit un limbaj vulgar. Asa ca, atunci cand scrieti un e-mail de pe adresa de serviciu, imaginati-va ca cineva din companie il citeste. Mai mult de 43% dintre companii fac o monitorizare automata, dar exista si un procent de 40% care prefera sa aiba persoane reale care citesc si recenzeaza e-mailurile.

Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: