Al treilea aeroport al Capitalei - peste 10-15 ani
Data publicarii: 09-04-2008 | EconomieLocatiile analizate in prezent pentru construirea unui nou aeroport langa Capitala sunt localitatile Popesti Leordeni, 1 Decembrie sau Adunatii Copaceni, au declarat oficiali din Ministerul Transporturilor, noteaza Gardianul. Potrivit unor experti din aviatia civila, un nou aeroport langa Bucuresti ar putea fi construit abia peste 10-15 ani. "Nicaieri in lume nu exista doua aeroporturi atat de aproape de oras cum sunt cel de la Otopeni si de la Baneasa. Prin anuntarea diverselor locatii pentru un nou aeroport, sarlatanii din Guvern se pregatesc de tunuri imobiliare de milioane de euro", a spus Sorin Stoicescu, fost director al Aviatiei Civile.
Acesta considera ca aeroportul din sudul Capitalei ar trebui sa fie construit prin concesiune sau prin parteneriat public-privat. "Este necesar un alt aeroport langa Capitala. Noul aeroport va contribui la dezvoltarea sudului Capitalei, precum si la impulsionarea transformarii Bucurestiului intr-o metropola. Daca aeroportul se construieste pe banii statului, se vor fura milioane de euro. Noul aeroport trebuie construit de catre un investitor privat", a afirmat Sorin Stoicescu.
In opinia sa, locatia idealapentru construirea unui nou aeroport este comuna Boteni, langa autostrada Bucuresti-Pitesti. "La Boteni este o pista foarte buna pentru aeronave. Guvernul a dat in folosinta pista de la Boteni companiei Renault, care o utilizeaza pentru testarea autoturismelor Dacia. O pista foarte buna a ajuns sa fie folosita pentru autoturisme", a spus Stoicescu.
El a adaugat ca extinderea Aeroportului Henri Coanda nu mai este posibila, din cauza ca pretul unui metru patrat de teren costa zeci de euro. "Baietii destepti au cumparat, inainte de anul 2000, terenurile din jurul Aeroportului Henri Coanda. Statul nu are bani sa cumpere terenurile pentru extinderea aeroportului. Odata cu constructia noului aeroport in sudul Capitalei, aeroportul Baneasa va fi utilizat exclusiv pentru avioane de mici dimensiuni", a mai precizat expertul in aviatie civila.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului