Al treilea aeroport al Capitalei - peste 10-15 ani
Data publicarii: 09-04-2008 | EconomieLocatiile analizate in prezent pentru construirea unui nou aeroport langa Capitala sunt localitatile Popesti Leordeni, 1 Decembrie sau Adunatii Copaceni, au declarat oficiali din Ministerul Transporturilor, noteaza Gardianul. Potrivit unor experti din aviatia civila, un nou aeroport langa Bucuresti ar putea fi construit abia peste 10-15 ani. "Nicaieri in lume nu exista doua aeroporturi atat de aproape de oras cum sunt cel de la Otopeni si de la Baneasa. Prin anuntarea diverselor locatii pentru un nou aeroport, sarlatanii din Guvern se pregatesc de tunuri imobiliare de milioane de euro", a spus Sorin Stoicescu, fost director al Aviatiei Civile.
Acesta considera ca aeroportul din sudul Capitalei ar trebui sa fie construit prin concesiune sau prin parteneriat public-privat. "Este necesar un alt aeroport langa Capitala. Noul aeroport va contribui la dezvoltarea sudului Capitalei, precum si la impulsionarea transformarii Bucurestiului intr-o metropola. Daca aeroportul se construieste pe banii statului, se vor fura milioane de euro. Noul aeroport trebuie construit de catre un investitor privat", a afirmat Sorin Stoicescu.
In opinia sa, locatia idealapentru construirea unui nou aeroport este comuna Boteni, langa autostrada Bucuresti-Pitesti. "La Boteni este o pista foarte buna pentru aeronave. Guvernul a dat in folosinta pista de la Boteni companiei Renault, care o utilizeaza pentru testarea autoturismelor Dacia. O pista foarte buna a ajuns sa fie folosita pentru autoturisme", a spus Stoicescu.
El a adaugat ca extinderea Aeroportului Henri Coanda nu mai este posibila, din cauza ca pretul unui metru patrat de teren costa zeci de euro. "Baietii destepti au cumparat, inainte de anul 2000, terenurile din jurul Aeroportului Henri Coanda. Statul nu are bani sa cumpere terenurile pentru extinderea aeroportului. Odata cu constructia noului aeroport in sudul Capitalei, aeroportul Baneasa va fi utilizat exclusiv pentru avioane de mici dimensiuni", a mai precizat expertul in aviatie civila.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii