Semnatura digitala, buletin virtual
Data publicarii: 04-04-2008 | IT&CCu cel mult 130 de euro, oricine isi poate cumpara o semnatura electronica, noteaza Evenimentul Zilei. Tranzactii incheiate pe internet, documente transmise on-line catre autoritatile statului si e-mailuri oficiale sunt doar cateva dintre solutiile prin care castigam timp si bani datorita tehnologiilor moderne. Ca in toate domeniile, riscul de furt si frauda nu este exclus, fiind chiar mai mare pe internet. Specialistii au gasit rezolvare si pentru aceasta problema: semnatura electronica. Este un fel de "buletin virtual" compus din date electronice de identificare a unei persoane, care se ataseaza unui document.
Semnatura electronica prezinta siguranta maxima, deoarece se elaboreaza pe baza unui algoritm matematic complex, aproape imposibil de descifrat.
Documente sigure in hatisul internetului
Ce putem face daca avem semnatura electronica? In primul rand, firmele pot depune on-line documente pe site-urile unor institutii de stat cum sunt ANAF, ONRC, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, fara ca responsabilii sa piarda timp la cozi. Investitorii la Bursa pot trimite on-line catre SSIF-uri ordinele de vanzare sau de cumparare semnate electronic.
Semnatura digitala poate fi folosita ca echivalent al celei olografe pentru orice documente: invitatii oficiale, CV-uri, anunturi, scrisori, contracte sau simple e-mailuri. In mediul bancar, semnatura electronica garanteaza securitatea sistemului electronic de plati. In curand, operatiunile de internet banking ar putea solicita autentificarea tranzactiilor prin aceasta semnatura.
Ne vom semna de pe mobil
Un certificat digital se elibereaza in doua-cinci zile si costa intre 50 si 130 de euro, in functie de furnizor si de conditiile contractului. Dupa un an, acesta trebuie actualizat, costul reducandu-se la jumatate.
Din cei cinci furnizori de servicii de certificare existenti pe piata, doar doi sunt acreditati conform legii. Aceasta le permite celor doua companii, DigiSign si certSIGN, sa emita certificate digitale care sunt recunoscute in instanta fara nicio expertiza suplimentara.
Daca astazi dispozitivul special permite atasarea semnaturii electronice doar de la un calculator sau laptop, in urmatorii ani vom asista la transmiterea de informatii cu semnatura digitala de pe PDA si telefoanele mobile, ne-a spus Adrian Floarea, directorul de dezvoltare al certSIGN.
Reprezentantii pietei de profil estimeaza valoarea acesteia la 1-1,5 milioane de euro pentru anul trecut, asteptandu-se la o triplare in 2008. Aceasta deoarece, "pe masura ce o varietate de noi servicii vor fi disponibile prin mijloace electronice, semnatura electronica va intra in cotidian", spune Daniel Pestina, director general al DigiSign.
PASI : Ce fac pentru a semna documente on-line?
1. Trebuie sa va prezentati cu buletinul la o firma specializata, care are obligatia sa va confirme identitatea.
2. Cumparati un dispozitiv securizat, necesar pentru semnatura electronica. Pentru a accesa dispozitivul, veti introduce un cod PIN, cunoscut doar de dv.
3. Conectati dispozitivul securizat la un calculator, printr-un port USB, accesati site-ul companiei furnizoare si completati formularul pentru obtinerea certificatului digital. Veti primi prin e-mail un cod de identificare, care va permite eliberarea acestuia.
4. Veti primi un certificat digital care va atesta dreptul de a semna electronic. Certificatul digital contine cheia publica si datele personale si va permite sa semnati documentele electronice.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani