Consumul anual de electrocasnice in Romania, 75 euro de persoana
Data publicarii: 04-04-2008 | AfaceriPiata de electrocasnice, electronice si produse IT&C din Romania isi va pastra cresterea in urmatorii cinci ani, in tendinta de a recupera decalajul fata de pietele din regiune. Vanzarile vor creste odata cu majorarea bugetelor consumatorilor, care anul trecut au alocat din bugetul de consum anual, de aproximativ 1.830 de euro, doar 4%, respectiv circa 75 de euro pentru achizitia de produse electrocasnice, electronice si IT & C.
Comparativ cu tarile din regiune, nivelul este inca scazut, avand in vedere ca in Ungaria media cheltuielii anuale pe acest segment de produse a fost de 338 de euro pe persoana, in Slovacia - 192 de euro, Polonia - 158 de euro, iar in tarile vestice nivelul a ajuns la aproape 700 de euro, potrivit unui raport Planet Retail. "Asteptam, in urmatorii ani, o crestere a consumului pe aceste categorii de produse, generata de nevoia de inlocuire a produselor uzate fizic, pe de o parte, dar si a produselor uzate moral, producatorii pregatindu-se sa lanseze noi tehnologii, care sa schimbe tendinta de consum in piata de profil, in special pe segmentul LCD-urilor", a declarat Lorand Szarvadi, CEO Domo.
In privinta vanzarilor din primele luni din acest an, jucatorii din piata au avut evolutii diferite. Astfel, oficialul Domo remarca o scadere a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut, atunci cand eliminarea taxelor vamale a generat o majorare a consumului. Pe de alta parte, retelele Altex, cel mai mare jucator de pe piata locala de profil, au inregistrat cresteri, a declarat Adrian Urda, CEO Altex.
"Ma asteptam la vanzari mai mari in acesta perioada, dar sper sa recuperam in aceasta luna dinaintea sarbatorilor de Paste, un alt sezon de varf asteptat fiind Campionatul European de Fotbal", a declarat Szarvadi.
Piata de profil din Romania a fost estimata, anul trecut, de catre jucatori intre unu si 1,2 miliarde euro, pentru acest an fiind asteptata o crestere de pana la 25%.
Primii trei jucatori pe piata retailului de electrocasnice - Altex, Domo si Flamingo - au inregistrat anul trecut rate de crestere a vanzarilor de pana la trei ori peste ritmul pietei, estimat, in medie, la 20%. In 2007, Altex si Flamingo au redevenit businessuri profitabile, dupa pierderile raportate in 2006, in timp ce Domo si-a imbunatatit rentabilitatea, urcand pana la o marja neta de 4,5%.
Altex, liderul pietei de retail de electrocasnice, electronice si produse IT&C, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de peste 317 mil. euro, iar in acest an vizeaza o cifra de afaceri de peste 430 mil. euro.
Domo a rulat afaceri de 193 mil. euro in 2007, iar Flamingo - de 171 mil. euro. Pentru 2008, Domo estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de 270 mil. euro, in crestere cu 40%, tintind o marja neta de profit de 5%, iar Flamingo si-a bugetat pentru acest an un profit net de 2,6 mil. euro, corespunzator unei cifre de afaceri de peste 210 mil. euro.
Top 3
Primii trei jucatori pe piata retailului de electrocasnice - Altex, Domo si Flamingo - au inregistrat anul trecut rate de crestere a vanzarilor de pana la trei ori peste ritmul pietei, estimat, in medie, la 20%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des