Nemultumirile clientilor ajung mai usor la urechile bancilor
Data publicarii: 28-03-2008 | Finante-BanciMediatorul bancar, ce are rolul de a solutiona divergentele romanilor cu institutiile de credit, isi va incepe activitatea la sfarsitul acestui an, noteaza Adevarul. Majorarea dobanzilor la credite, impunerea unor comisioane care nu existau in contract la data incheierii acestuia sau lipsa notificarii unor modificari sunt cele mai frecvente probleme reclamate de clientii bancilor din Romania.
Nemultumirile si-ar putea gasi o rezolvare mai simpla, in viitorul apropiat, odata cu inceperea activitatii mediatorului bancar (ombudsman).
Pastrand ritmul de dezvoltare a retailului bancar, numarul celor nemultumiti de serviciile institutiilor de credit a crescut de la an la an. Numai de la inceputul acestui an, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inregistrat peste 200 de reclamatii a serviciilor bancare, potrivit datelor oferite de institutie. "Numarul celor care reclama bancile a crescut in timp, odata cu dezvoltarea clientelei si a avansului inregistrat de numarul de tranzactii pe care aceasta le efectueaza", ne-a spus Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
Totusi, Ghetea apreciaza ca ponderea plangerilor facute de clienti in totalul operatiunilor bancare s-a redus si se situeaza la un nivel nesemnificativ. De cele mai multe ori, consumatorii bancari reclama lipsa de transparenta a ofiterilor de credite, de cresterea surprinzatoare a dobanzilor la credite sau a comisioanelor. De cealalta parte, presedintele ARB sustine ca 90% din reclamatii nu sunt fondate, din lipsa educatiei bancare. "Am constatat ca foarte multe dintre reclamatii, peste 90% din totalul lor, nu sunt intemeiate. Se observa o foarte mare neatentie din partea clientului cand semneaza contractele. Asta nu inseamna insa ca nu sunt si situatii in care clientii au dreptate", spune Ghetea.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani