Steve Jobs, omul de succes care face totul pe dos
Data publicarii: 26-03-2008 | HR/CariereSfidand orice model de afacere practicat de concurenta, americanul nonconformist a transformat compania Apple intr-un succes la nivel mondial, noteaza Evenimentul Zilei. Steve Jobs, directorul companiei Apple, nu este un om obisnuit. Toti cei care il cunosc spun ca managerul Apple e un om "ciudat", care nu cunoaste sensul unor termeni precum "conformism" sau "normalitate".
Exista o multime de povesti despre parcarea companiei Apple din Cupertino, California. Toti angajatii parcheaza pe unde apuca, deoarece nimeni nu are loc rezervat. Exceptie face Steve Jobs, directorul general si fondatorul companiei, scrie revista "Wired". El parcheaza frecvent pe locurile destinate persoanelor cu handicap sau, daca si acestea sunt ocupate, isi lasa Mercedesul chiar in fata usii de la intrarea in companie.
De multe ori ocupa si doua locuri de parcare, starnind furia colegilor, care frecvent ii lipesc pe parbriz foi pe care scriu "Parcheaza corect!". Mai mult, chiar au modificat cu vopsea semnul international pentru locurile speciale de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati din companie, convertindu-l intr-un simbol Mercedes.
Un om neobisnuit
Jobs nu este deloc preocupat de felul in care arata. De ani intregi poarta acelasi model de pulover negru, pe gat, jeansi albastri si adidasi sport cu sireturile desfacute. Desi multa vreme a fost ironizat pentru acest "look", site-ul Gizmodo.com a identificat mai multi comercianti de imbracaminte care au inceput sa profite de pe urma imaginii lui Steve Jobs, oferind spre vanzare exact aceasi "linie vestimentara", la un pret "avantajos", de circa 450 de dolari. Mai mult, spre deosebire de sefii sobri ai altor mari companii, Jobs se comporta ca un om obisnuit.
Desi multimiliardar si desemnat de revista "Fortune" afaceristul anului 2007, cu o avere de 5,4 miliarde de dolari, Jobs este deseori vazut mergand pe jos pentru a rezolva diverse probleme.
Managerul Apple si-a lasat felul de a fi ca o marca pe produsele pe care le-a lansat compania lui de-a lungul timpului. Apple nu a creat niciodata cele mai performante produse. Atat iPod cat si iPhone au contracandidati mult mai potenti in piata. Insa Apple atrage clientii prin design. "Designul nu este numai ce se vede sau cum arata. Este si cum merge un produs", crede Jobs.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău