Scandal pe piata auto
Data publicarii: 24-03-2008 | AutoCea mai mare problema a firmelor de leasing operational este ca nu stiu si nu vor sa atraga clienti noi pe pietele in care intra si ca urmaresc profituri maxime pe seama obtinerii de avantaje de la importatorii si dealerii de masini, au declarat oficiali ai industriei auto intr-o conferinta avuta la finele saptamanii trecute, noteaza Curierul National. Acestia au mai afirmat ca in momentul de fata companiile de leasing operational testeaza piata romaneasca, iar campaniile de promovare a produselor sunt aproape inexistente.
Pozitia dealerilor a fost dur atacata de reprezentantii companiilor de leasing, care ii acuza pe acestia de lipsa de flexibilitate si de necunoasterea in profunzime a modului de operare a unei astfel de companii. De asemenea, acestia au reamintit faptul ca produsul de leasing operational nu a existat pentru companiile romanesti pana in 2005, cand a intrat pe piata din Romania, spre deosebire de pietele europene, unde produsul este foarte puternic si este parte a conceptului de externalizare a altor activitati ce nu reprezinta obiectul principal de activitate.
"Problema companiilor de leasing operational este ca nu stiu si nu vor sa atraga noi clienti atunci cand intra pe o piata noua. Ei au, de regula, un portofoliu restrans, in persoana companiilor multinationale, carora le ofera servicii si in alte state", a spus, joi, Viorel Niculescu, directorul Auto Trading Team, dealer pentru marcile Jaguar si Land Rover. Directorul de vanzari al Radacini Motors, Nicolae Sorescu, a aratat ca firma pe care o reprezinta nu a primit "oferte serioase" din partea companiilor de leasing operational.
"Ei urmaresc maximizarea profiturilor prin obtinerea de avantaje deosebite, pe de-o parte de la importator, prin reduceri mari de preturi la achizitia de automobile si la intretinere, precum si de la clientii lor, prin tarife relativ mari. O concurenta sporita pe piata leasingului operational ar regla aceste derapaje", a spus Sorescu. Niculescu, fost director al Romcar, importatorul marcii Ford pe piata locala, a adaugat ca prezenta companiilor de leasing operational in Romania este timida, desi potentialul pietei este ridicat.
"Companiile de leasing operational testeaza piata romaneasca, nu au penetrat-o cu adevarat. Campaniile de promovare derulate de companiile din domeniu sunt aproape inexistente", a spus directorul Kia Romania, Dan Chitaru.
Catalin Gavra, directorul general al Romcar, importatorul marcii Ford pe piata locala, a spus ca firmele de leasing operational au o prezenta modesta in Romania din cauza pietei produselor second-hand. "Piata second-hand este foarte nesigura, iar daca firmele din domeniul leasingului operational ar cumpara multe unitati, s-ar trezi in situatia in care nu vor avea unde sa le vanda. In acest caz, ei pot considera investitiile majore ca fiind riscante din acest punct de vedere", a aratat Gavra.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani