Dam pe bautura mai mult decat pe mancare
Data publicarii: 20-03-2008 | EconomieIn cheltuielile romanilor, ponderea bauturilor alcoolice si racoritoare a devansat-o pentru prima oara, anul trecut, pe cea a produselor alimentare, noteaza Evenimentul Zilei. Din sumele alocate bauturilor, 40% se duc spre cele alcoolice, iar 60% spre racoritoare. In frunte se afla berea si sucurile acidulate. Cheltuielile cu bautura au reprezentat anul trecut aproape jumatate din cosul zilnic de consum al romanilor.
Conform unui studiu al companiei de cercetare MEMRB, romanii si-au cheltuit banii astfel:
- 44,5% pe bauturi
- 41% pe mancare
- 14% pe produse de ingrijire personala si a casei.
Vanzarile de whisky au fost dinamizate de reducerea pretului cu 40% dupa integrarea in Uniunea Europeana. Efectul a fost alocarea de catre romani a unor sume mai mari pentru acest produs, devenit mult mai accesibil.
Berea s-a scumpit anul trecut cu peste 10%, insa acest lucru nu a determinat scaderea vanzarilor, ba dimpotriva.
Romanii cheltuiesc mai mult pe bautura decat pe mancare, intrucat se orienteaza spre produse mai scumpe, precum whisky si sampanie, rezulta dintr-un studiu al companiei de cercetare MEMRB.
Cheltuielile cu bautura au reprezentat anul trecut aproape jumatate - 44,5% - din bugetul rezervat pentru bunurile de larg consum, mancarea - putin peste 41%, iar produsele de ingrijire personala si a casei - 14%.
In 2006, mancarea detinea o pondere mai mare decat bautura in cosul zilnic de consum al romanilor, insa in 2007 balanta s-a inversat.
Bem produse mai scumpe
Vanzarile de bauturi au crescut anul precedent cu 14% in volum si 24% in valoare. "Cresterea in volum ne arata ca romanii cumpara mai multa bautura. Cresterea mai mare pe valoare se poate explica prin doua scenarii - fie cresterea preturilor, fie cresterea in volum a categoriilor mai scumpe intr-o mai mare masura", explica realizatorii cercetarii.
De asemenea, a crescut ponderea cheltuielilor cu bauturile alcoolice in cosul zilnic de consum al romanilor. Daca, in urma cu doi ani, mai putin de 40% din bugetul destinat bauturilor revenea celor alcoolice, anul trecut ponderea acestor produse a crescut la 41,7%.
Integrarea a ieftinit whisky-ul
Berea si sucurile carbonatate au fost anul trecut cele mai achizitionate produse din categoria bauturilor. "Vedetele" vanzarilor de bauturi au fost insa ice tea-ul (ceai preparat) si whisky-ul, care au inregistrat cele mai ridicate rate de crestere.
"Eliminarea taxelor vamale a dus la scaderea pretului pentru whisky cu 40%, de unde si cresterea cererii pentru acest produs", ne-a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania, importatorul marcilor Chivas, 100 Pipers si Ballantine's.
Cererea pentru whisky a crescut in ultimul an cu 142%, cu toate ca produsul reprezinta inca mai putin de unu la suta din vanzarile de bauturi de pe piata romaneasca. Intrarea in Uniunea Europeana a ieftinit si sampania din import, ceea ce a determinat cresterea cu peste 50% a vanzarilor pentru acest produs.
Racoritoare de la alimentara
Jumatate din vanzarile de bauturi sunt realizate in magazinele alimentare, potrivit studiului realizat de MEMRB. Pe de alta parte, chioscurile cunosc cel mai puternic declin in preferintele clientilor: ponderea acestora a scazut de la 12,9% in urma cu doi ani, la 9,8% anul trecut.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani